Seminarium magisterskie 4 Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-SMPP19.2024

Nazwa modułu: Seminarium magisterskie 4
Kod modułu: PP-A1-SM4
Kod programu: W6-SMPP19.2024
Semestr: semestr letni 2028/2029
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 11
Cel i opis treści kształcenia:
Celem cz. IV modułu seminaryjnego jest przygotowanie studentki/studenta do dojrzałego, kompleksowego prowadzenia badań, rozszerzenie wiedzy z zakresu metodologii badań pedagogicznych i społecznych oraz poznanie rożnych koncepcji metodyki badań pedagogicznych, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień rozwoju, kształcenia i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. Studentka/student kontynuuje opracowanie części teoretycznej, koncepcji badawczej pracy magisterskiej oraz prowadzi eksploracje i opisuje (w zależności od podejścia wyjaśnia lub interpretuje) wyniki badań. Moduł kończy się opracowaniem pracy magisterskiej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
studentka/student zna i rozumie metodologię prowadzenia badań naukowych, a szczególnie sposoby analizy wyników badań oraz prezentacji wyników w przestrzeni publicznej (pojęcie plagiatu w pracy badawczej) oraz proces wnioskowania, siłę wywodu i sposoby wykorzystania wyników badań naukowych w praktyce społecznej i pedagogicznej (K.W6; K.W7; K.W9) [PP-A1-SM4_1]
PP_W_19 [3/5] PP_W_20 [3/5] PP_W_21 [3/5]
studentka/student potrafi w sposób refleksyjny wykorzystywać ujęcia teoretyczne z literatury rodzimej i obcej w celu konstruowania spójnej i poprawnej wypowiedzi pisemnej dotyczącej pedagogicznej problematyki podjętej w projekcie badawczym i w celu zaprezentowania sugestii, interpretacji uzyskanych danych (A.1.U1; A.1.U2) [PP-A1-SM4_2]
PP_U_15 [3/5] PP_U_18 [3/5] PP_U_KJM.2023 [3/5]
studentka/student potrafi opracować raport z wyników badań i krytycznie przeanalizować raport z wyników badań (A.1.U2; K.U4; K.U5) [PP-A1-SM4_3]
PP_U_18 [3/5]
studentka/student przejawia gotowość do rzetelnego sprawozdania wyników badań zawartych w pracy dyplomowej w celu przedstawienia optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych rzutujących na jakość funkcjonowania przedszkola, szkoły podstawowej i innych środowisk wychowawczych (A.1.K1; K.K3) [PP-A1-SM4_4]
PP_K_08 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
seminarium [PP-A1-SM4_fs_1] 30 Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie PP-A1-SM4_1 PP-A1-SM4_2 PP-A1-SM4_3 PP-A1-SM4_4
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)