Blok fakultatywny I - organizator czasu wolnego (Leisure time organizing) Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2024

Nazwa modułu: Blok fakultatywny I - organizator czasu wolnego (Leisure time organizing)
Kod modułu: PPW_FAI_ORCZAWO
Kod programu: W3-SMPP19.2024
Semestr: semestr letni 2028/2029
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie osoby potrafiącej skutecznie organizować czas wolny własny i swoich podopiecznych w kontekście potrzeb rozwojowych, kształtowania zainteresowań i zasobów lokalnych. Będą oparte o eksploracje w środowisku lokalnym. Zajęcia zakładają częściową pracę w terenie we współpracy z podmiotami kulturalno-edukacyjnymi. Zajęcia prowadzone będą w języku angielskim. Przedmiot ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 przedmiot do zaliczenia (krotność 1).
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma pogłębioną wiedzę o znaczeniu czasu wolnego dla rozwoju wszystkich uczestników procesu edukacji oraz samego siebie. (A.3.W1., A.3.W2., A.3.W3.) [PPW_FAI_ORCZAWOL_1]
KN2_W02 [3/5] KN2_W11 [3/5] KN2_U13 [3/5]
Student ma wiedzę na temat sposobów i technik organizacji czasu wolnego w odniesieniu do struktur społecznych w środowisku lokalnym oraz instytucji życia społecznego, a także w odniesieniu do uczestników działalności edukacyjnej, opiekuńczej, wychowawczej, kulturalnej i pomocowej.(A.1.W2., A.2.W5.) [PPW_FAI_ORCZAWOL_2]
KN2_W04 [3/5] KN2_W14 [3/5]
Student posiada wiedzę w jaki sposób zaplanować swój czas wolny w kontekście projektowania ścieżki własnego rozwoju. (A.3.W5.) [PPW_FAI_ORCZAWOL_3]
KN2_W12 [2/5] KN2_W18 [2/5]
Student wykazuje umiejętność animacji czasu wolnego własnego oraz uczestników procesów pedagogicznych oraz inspirować innych do rozwijania własnych zainteresowań, sposobów spędzania czasu wolnego oraz uczenia się przez całe życie z wykorzystaniem zasobów otoczenia lokalnego.(A.1.K1., A.2.U4.) [PPW_FAI_ORCZAWOL_4]
KN2_U03 [5/5] KN2_U06 [5/5] KN2_U11 [5/5]
Student jest aktywnym uczestnikiem życia społeczno-kulturalnego, ma świadomość wartości i poszanowania dziedzictwa naturalnego i kulturowego regionu, kraju lub świata oraz dostrzega jego ważność i aktualność dla budowania społeczeństwa obywatelskiego i organizacji własnego czasu wolnego.(A.3.U3.) [PPW_FAI_ORCZAWOL_5]
KN2_U_KJM.2023 [3/5] KN2_K04 [4/5]
Student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, postawą prospołeczną i odpowiedzialnością podczas eksploracji środowiska lokalnego w trakcie animacji czasu wolnego. (A.1.K4.) [PPW_FAI_ORCZAWOL_6]
KN2_K01 [1/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [PPW_FAI_ORCZAWO_fs_1] 15 Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Projekcja [c02] 
Plakat/poster [c05] 
Prezentacja [c07] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
Plener [e09] 
zaliczenie PPW_FAI_ORCZAWOL_1 PPW_FAI_ORCZAWOL_2 PPW_FAI_ORCZAWOL_3 PPW_FAI_ORCZAWOL_4 PPW_FAI_ORCZAWOL_5 PPW_FAI_ORCZAWOL_6
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)