Moduł do wyboru: Metody aktywizujące w edukacji
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2024

Nazwa modułu: | Moduł do wyboru: Metody aktywizujące w edukacji |
---|---|
Kod modułu: | PPW_MET_AKT |
Kod programu: | W3-SMPP19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2028/2029 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia (krotność 1).
Moduł metody aktywizujące w edukacji obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i metodycznej, aby prowadzić skuteczną pracę z dziećmi najmłodszymi, będąc świadomym roli doboru metody i jej wpływu na efektywność kształcenia. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań edukacyjnych z zastosowaniem metod aktywizujących w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (A.2.W2.; D.W2) [PPW_MET_AKT_1] |
KN2_W10 [4/5] |
Student ma wiedzę na temat wykorzystania metod aktywizujących w różnych ogniwach organizacji jednostki zajęć przedszkolnych i szkolnych. (D.U2.; A.2.U1) [PPW_MET_AKT_2] |
KN2_W10 [4/5] |
Student potrafi generować oryginalne rozwiązania problemów dydaktycznych, potrafi ocenić przydatność metod aktywizujących i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej. (D.U3.; D.K1.) [PPW_MET_AKT_3] |
KN2_U03 [3/5] |
Student potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych w zakresie znajomości i wykorzystania metod aktywizujących. (G.K3.; A.2.K2.) [PPW_MET_AKT_4] |
KN2_U12 [3/5] |
Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne związane z wykorzystaniem metod aktywizujących w edukacji małego dziecka. (D.K2.; A.2.K1.) [PPW_MET_AKT_5] |
KN2_K08 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [PPW_MET_AKT_fs_1] | 30 |
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Symulacja [e07] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
PPW_MET_AKT_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |