Alternatywne formy pracy przedszkola
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2024

Nazwa modułu: | Alternatywne formy pracy przedszkola |
---|---|
Kod modułu: | PPW_AF |
Kod programu: | W3-SMPP19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2028/2029 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | W wyniku realizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie metodyki wychowania przedszkolnego, alternatywnych form pracy z dzieckiem w przedszkolu oraz metod i form wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Potrafi zaprojektować i przeprowadzić zajęcia edukacyjne z dziećmi z zastosowaniem różnorodnych metod i form z jednoczesnym uwzględnieniem prawidłowości psychofizycznych dziecka i potrzeb dziecka. Zna i stosuje zasady wychowania i nauczania dziecka w wieku przedszkolnym. Jest zaangażowany w pracę, podejmuje działania związane w własnym rozwojem zawodowym. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna najważniejsze alternatywne nurty i systemy pedagogiczne, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania (A.2.W4.; C.W2.). [PPW_ AF_ 1] |
KN2_W01 [3/5] |
Posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań – norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych w zakresie alternatywnych form pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym (A.2.W5.; C.W2.;D.W2.). [PPW_ AF_ 2] |
KN2_W08 [3/5] |
Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii alternatywnych działań pedagogicznych (C.W3.; D.U1.). [PPW_ AF_ 3] |
KN2_U02 [2/5] |
Posiada wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym, które przejawiają specjalne potrzeby edukacyjne - w tym dzieci szczególnie uzdolnione (C.W1., C.U1.). [PPW_ AF_ 4] |
KN2_W05 [3/5] |
Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania alternatywnych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej przedszkola (D.U2.; C.U5.; C.U3.; C.U6.). [PPW_ AF_ 5] |
KN2_U06 [3/5] |
Potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role; umie podejmować i wyznaczać zadania; posiada umiejętności organizacyjne (A.2.U5.; C.K3.; C.K4.). [PPW_ AF_ 6] |
KN2_U03 [3/5] |
Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych alternatywnych działań pedagogicznych
(dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (A.2.U4.; C.U4.; C,U5.; D.U1.; D.K2.). [PPW_ AF_ 7] |
KN2_K03 [3/5] |
Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne z zakresu
alternatywnych form pracy z dzieckiem w przedszkolu (D.K2.; C.U2.; C.K4.). [PPW_ AF_ 8] |
KN2_K08 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [PPW_AF_fs_1] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
PPW_ AF_ 1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |