Blok fakultatywny B - ekspert od wspierania rozwoju Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2024

Nazwa modułu: Blok fakultatywny B - ekspert od wspierania rozwoju
Kod modułu: PPW_FAB_WROZ
Kod programu: W3-SMPP19.2024
Semestr: semestr letni 2027/2028
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowania eksperta od wspierania rozwoju dziecka wyposażonego w bogatą wiedzę psychopedagogiczną oraz dotyczącą praw dziecka pozwalającą mu na integralne ujęcie funkcjonowania swoich podopiecznych z uwzględnieniem ich zasobów, jak i deficytów, umiejętnie planujący i realizujący proces dydaktyczno-wychowawczy wzmacniający autonomię i potrzebę samostanowienia dzieci/uczniów;
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym, niezbędną dla organizowania wsparcia rozwoju wychowanka (C.W1) [PPW_FAB_WROZ _1]
KN2_W02 [4/5] KN2_W11 [4/5] KN2_W13 [4/5]
Student ma wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej dla wspierania rozwoju wychowanków.(C.W1) [PPW_FAB_WROZ _2]
KN2_W08 [5/5] KN2_W10 [5/5]
Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych ze wsparciem rozwoju wychowanka. (C.W2) [PPW_FAB_WROZ _3]
KN2_U02 [5/5] KN2_U06 [5/5] KN2_U08 [5/5] KN2_U10 [5/5] KN2_U11 [5/5] KN2_U13 [5/5]
Student potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie(C.U1, C,U.2) [PPW_FAB_WROZ _4]
KN2_U03 [5/5] KN2_U11 [5/5] KN2_U12 [4/5] KN2_U13 [4/5] KN2_U14 [4/5] KN2_K06 [5/5]
Student potrafi dokonywać obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, wskazywać kierunki i możliwości wsparcia wychowanka.(C.U3, C.U4)) [PPW_FAB_WROZ _5]
KN2_U01 [4/5]
Student potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce i organizować pracę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo oraz z dziećmi, dla których język polski jest drugim językiem.(C.U6) [PPW_FAB_WROZ _6]
KN2_U12 [4/5] KN2_U14 [4/5]
Student posiada wiedzę dotyczącą praw dziecka i sposobów ich egzekwowania, propagowania w środowisku przedszkolnym, szkolnym i otoczeniu społecznym(C.K1) [PPW_FAB_WROZ _7]
KN2_W08 [4/5]
Student jest gotów pracować z dzieckiem, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce i organizować pracę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo oraz z dziećmi, dla których język polski jest drugim językiem. (C.K2) [PPW_FAB_WROZ _8]
KN2_K03 [4/5]
Student jest gotów do efektywnej współpracy z nauczycielami i specjalistami (jak psycholog, logopeda, pedagog, lekarz), rodzicami oraz innymi członkami społeczności szkolnej na rzecz dzieci/ uczniów. (C.K4) [PPW_FAB_WROZ _9]
KN2_K04 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [PPW_FAB_WROZ_fs_1] 15 Opis [a03] 
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Projekcja [c02] 
Plakat/poster [c05] 
Prezentacja [c07] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] 
zaliczenie PPW_FAB_WROZ _1 PPW_FAB_WROZ _2 PPW_FAB_WROZ _3 PPW_FAB_WROZ _4 PPW_FAB_WROZ _5 PPW_FAB_WROZ _6 PPW_FAB_WROZ _7 PPW_FAB_WROZ _8 PPW_FAB_WROZ _9
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)