Pedagogika społeczna
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2024

Nazwa modułu: | Pedagogika społeczna |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PED_SPOŁ |
Kod programu: | W3-SMPP19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2027/2028 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Zakładane efekty przedmiotu planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej formy kształcenia i pracy własnej studenta. Treści kształcenia pozwalają na wprowadzenie studenta w podstawowe zadnienia pedagogiki społecznej, ukazanie podstaw teoretycznych tej dyscypliny, kierunków i nurtów naukowych, przedstawienie wybranych problemów społecznych. Wdrażają studenta do działalności w różnych środowiskach społecznych, wychowawczych na rzecz osób wykluczonych, zagrożonych wykluczeniem oraz przygotowują do udzielania im fachowej pomocy pedagogicznej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student zna podstawową terminologię z zakresu pedagogiki społecznej, teorie oraz zastosowanie w obrębie pokrewnych dyscyplin (A.1.W1.; A.1.U1.) [PPW_PED_SPOŁ_1] |
KN2_W02 [5/5] |
student posiada wiedzę o podstawowych środowiskach wychowawczych, oraz strukturach i instytucjach społecznych, zna ich specyfikę i procesy w nich zachodzące (A.1.W2.; A.1.K1.) [PPW_PED_SPOŁ_2] |
KN2_W04 [5/5] |
student potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę teoretyczną z pedagogiki społecznej do obserwacji i analizy zjawisk społecznych, wychowawczych, edukacyjnych. (A.1.W3.; A.1.U2.; A.1.K3.) [PPW_PED_SPOŁ_3] |
KN2_U01 [2/5] |
student jest gotów do zastosowania posiadanej wiedzy w praktyce społecznej [PPW_PED_SPOŁ_4] |
KN2_K06 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [PPW_PED_SPOŁ_fs_1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] |
zaliczenie |
PPW_PED_SPOŁ_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |