Metodyka nauczania języka obcego małego dziecka (sem. 1)
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2024

Nazwa modułu: | Metodyka nauczania języka obcego małego dziecka (sem. 1) |
---|---|
Kod modułu: | PPW_MNJOMD1 |
Kod programu: | W3-SMPP19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2027/2028 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zaznajomienie studentów z procesami przyswajania języka drugiego przez dzieci w różnych kontekstach edukacyjnych i przygotowanie ich do planowania i wdrażania nauczania języka obcego w przedszkolu. W ramach kursu studenci poznają różne metody, techniki, strategie nauczycielskie, systemy motywacyjne, rodzaje ćwiczeń, sposoby stymulowania uczenia się języka obcego przez dzieci i materiały wykorzystywane w nauczaniu języka obcego małego dziecka. Zapoznają się również z różnorodnymi rolami pełnionymi przez nauczyciela języka obcego oraz sposobami indywidualizacji procesu nauczania. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, rozumie potrzebę aktualizacji swojej wiedzy, zdobywania doświadczenia i doskonalenia umiejętności w zakresie nauczania języka obcego w przedszkolu. Jest gotowy do podejmowania wyzwań w swojej pracy zawodowej.(J.1.2.K1., B.2.K1.) [PPW_MNJOMD1_1] |
KN2_K01 [4/5] |
Student rozumie konieczność uwzględniania w swoim podejściu do nauczania indywidualnego poziomu rozwoju konkretnego dziecka, jego indywidualnych cech i potrzeb, ma świadomość etycznego wymiaru nauczania w najmłodszych grupach wiekowych.(A.4.W1.) [PPW_MNJOMD1_2] |
KN2_K05 [3/5] |
Student potrafi zaplanować nauczanie języka angielskiego w przedszkolu pod względem doboru metody, technik i materiałów, jest przygotowany do łączenia nauczania języka obcego z odgrywaniem innych ról nauczyciela, jest autonomiczny i innowacyjny. Student posiada umiejętności dotyczące obserwacji sytuacji pedagogicznych i wykorzystywania wiedzy teoretycznej w rozwiązywaniu problemów. Potrafi ocenić wyniki swojej pracy, zdiagnozować potrzeby ucznia i indywidualizować podejście do nauczania.(E.2.W1., E.2.W3., A.4.U2.) [PPW_MNJOMD1_3] |
KN2_U02 [4/5] |
Student potrafi ocenić swoją wiedzy i umiejętności, potrafi wytyczyć obszary wymagające doskonalenia, posiada umiejętności pozwalające mu na doskonalenie własnego warsztatu zawodowego, wykazuje się refleksyjnością, empatią i umiejętnościami komunikacji interpersonalnej, jest samodzielny w zdobywaniu wiedzy.(A.4.U.1., A.4.K1., B.2.K1.) [PPW_MNJOMD1_4] |
KN2_U03 [3/5] |
Student posiada podstawową wiedzę z zakresu przyswajania języka drugiego przez dzieci w różnych kontekstach edukacyjnych oraz metodyki nauczania języków obcych małego dziecka.(A.4.W1., A.4.W2.) [PPW_MNJOMD1_5] |
KN2_W02 [4/5] |
Student posiada wiedzę szczegółową na temat metod, technik, strategii nauczycielskich, systemów motywacyjnych i materiałów wykorzystywanych w nauczaniu języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym w różnych podgrupach wiekowych. (E.2.K1., A.4.W3.) [PPW_MNJOMD1_6] |
KN2_W10 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [PPW_MNJOMD1_fs_1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] |
zaliczenie |
PPW_MNJOMD1_3 |
ćwiczenia [PPW_MNJOMD1_fs_2] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Analiza SWOT [b10] Pokaz/demonstracja [c06] Praca z komputerem [d01] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Projektowanie [e04] |
zaliczenie |
PPW_MNJOMD1_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |