Moduł do wyboru: Nowe technologie w edukacji i wychowaniu Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2024

Nazwa modułu: Moduł do wyboru: Nowe technologie w edukacji i wychowaniu
Kod modułu: PPW_NTWEIW
Kod programu: W3-SMPP19.2024
Semestr: semestr zimowy 2027/2028
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest poszerzenie wiedzy i umiejętności studentów w zakresie nowoczesnych technologii i trendów obecnych w dydaktyce oraz wychowaniu oraz zachęcenie do implementacji do procesu podczas pracy zawodowej. Moduł ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia (krotność 1). Moduł obejmuje ćwiczenia laboratoryjne i skoncentrowany jest na problematyce nowych technologii, innowacyjnych narzędzi, elementów m-learningu, idei BYOD - ich istoty, sposobu działania oraz możliwości wykorzystania w pracy pedagogicznej w środowisku szkolnym, w szczególności w nauczaniu, wychowaniu, rozwijaniu zainteresowań, ale również współpracy ze środowiskiem wewnętrznym i zewnętrznym szkoły. Student po zaliczeniu modułu powinien posiadać świadomość konieczności ciągłego samodoskonalenia i poszukiwań w dziedzinie innowacji i nowych technologii w kontekście swojej pracy zawodowej. Treści modułu odwołują się do elementów i trendów nowoczesnej edukacji, które przyszły nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej może wykorzystać do podnoszenia własnych kwalifikacji i rozwijania zainteresowań w ramach samokształcenia
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): Media w pracy nauczyciela [PPW_MWPN]
Technologia informacyjno-komunikacyjna [PPW_TIK]
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma wiedzę o istocie, możliwościach i procedurach wykorzystywania nowych technologii i trendów do wspomagania rozwoju i nauczania oraz wykorzystania ich w codziennej praktyce edukacyjnej (C.W2) [PPW_NTWEIW _1]
KN2_W04 [2/5]
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając ze źródeł medialnych (w szczególności OZE) i nowoczesnych technologii (C.U4) [PPW_NTWEIW _2]
KN2_U05 [4/5]
Potrafi pracować w zespole i wykazuje umiejętności organizacyjne podczas projektowania i realizacji projektu związanego z aplikacjami mobilnymi i sprzętem technologicznym w kontekście zajęć stymulujących aktywność poznawczą osoby uczącej się (C.U5) [PPW_NTWEIW_3]
KN2_U06 [2/5]
Potrafi zaprojektować działania dydaktyczne i wychowawcze wykorzystując innowacyjne działania w pracy z dzieckiem z wykorzystaniem technologii i narzędzi. (C.U3; C.U7) [PPW_NTWEIW_4]
KN2_U03 [4/5] KN2_U04 [4/5]
Potrafi wskazać źródła i zastosować nowoczesne technologie pozwalające na poszerzanie wiedzy własnej i pogłębianie umiejętności związanych z działalnością pedagogiczną. Angażuje się we współpracę w działaniach zespołowych i wykazuje gotowość do podejmowania wyzwań związanych z koniecznością ciągłego doskonalenia się i poszukiwań naukowych związanych z ciągle pojawiającymi się nowymi technologiami i innowacjami możliwymi do wykorzystania w pracy zawodowej nauczyciela. (C.U3) [PPW_NTWEIW_5]
KN2_U03 [2/5]
Jest gotowy do budowania relacji wzajemnego zaufania między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, w tym rodzicami lub opiekunami dziecka lub ucznia oraz włączania ich w działania sprzyjające efektywności edukacji (C.K3.); [PPW_NTWEIW_6]
KN2_K03 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [PPW_NTWEIW_fs_1] 30 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Projekcja [c02] 
Praca z komputerem [d01] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
zaliczenie PPW_NTWEIW _1 PPW_NTWEIW _2 PPW_NTWEIW_3 PPW_NTWEIW_4 PPW_NTWEIW_5 PPW_NTWEIW_6
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)