Moduł do wyboru: Nowe technologie w edukacji i wychowaniu
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2024

Nazwa modułu: | Moduł do wyboru: Nowe technologie w edukacji i wychowaniu |
---|---|
Kod modułu: | PPW_NTWEIW |
Kod programu: | W3-SMPP19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2027/2028 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest poszerzenie wiedzy i umiejętności studentów w zakresie nowoczesnych technologii i trendów obecnych w dydaktyce oraz wychowaniu oraz zachęcenie do implementacji do procesu podczas pracy zawodowej.
Moduł ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia (krotność 1).
Moduł obejmuje ćwiczenia laboratoryjne i skoncentrowany jest na problematyce nowych technologii, innowacyjnych narzędzi, elementów m-learningu, idei BYOD - ich istoty, sposobu działania oraz możliwości wykorzystania w pracy pedagogicznej w środowisku szkolnym, w szczególności w nauczaniu, wychowaniu, rozwijaniu zainteresowań, ale również współpracy ze środowiskiem wewnętrznym i zewnętrznym szkoły. Student po zaliczeniu modułu powinien posiadać świadomość konieczności ciągłego samodoskonalenia i poszukiwań w dziedzinie innowacji i nowych technologii w kontekście swojej pracy zawodowej. Treści modułu odwołują się do elementów i trendów nowoczesnej edukacji, które przyszły nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej może wykorzystać do podnoszenia własnych kwalifikacji i rozwijania zainteresowań w ramach samokształcenia |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): |
Media w pracy nauczyciela [PPW_MWPN]
Technologia informacyjno-komunikacyjna [PPW_TIK] |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma wiedzę o istocie, możliwościach i procedurach wykorzystywania nowych technologii i trendów do wspomagania rozwoju i nauczania oraz wykorzystania ich w codziennej praktyce edukacyjnej (C.W2) [PPW_NTWEIW _1] |
KN2_W04 [2/5] |
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając ze źródeł medialnych (w szczególności OZE) i nowoczesnych technologii (C.U4) [PPW_NTWEIW _2] |
KN2_U05 [4/5] |
Potrafi pracować w zespole i wykazuje umiejętności organizacyjne podczas projektowania i realizacji projektu związanego z aplikacjami mobilnymi i sprzętem technologicznym w kontekście zajęć stymulujących aktywność poznawczą osoby uczącej się (C.U5) [PPW_NTWEIW_3] |
KN2_U06 [2/5] |
Potrafi zaprojektować działania dydaktyczne i wychowawcze wykorzystując innowacyjne działania w pracy z dzieckiem z wykorzystaniem technologii i narzędzi. (C.U3; C.U7) [PPW_NTWEIW_4] |
KN2_U03 [4/5] |
Potrafi wskazać źródła i zastosować nowoczesne technologie pozwalające na poszerzanie wiedzy własnej i pogłębianie umiejętności związanych z działalnością pedagogiczną. Angażuje się we współpracę w działaniach zespołowych i wykazuje gotowość do podejmowania wyzwań związanych z koniecznością ciągłego doskonalenia się i poszukiwań naukowych związanych z ciągle pojawiającymi się nowymi technologiami i innowacjami możliwymi do wykorzystania w pracy zawodowej nauczyciela. (C.U3) [PPW_NTWEIW_5] |
KN2_U03 [2/5] |
Jest gotowy do budowania relacji wzajemnego zaufania między wszystkimi podmiotami procesu
wychowania i kształcenia, w tym rodzicami lub opiekunami dziecka lub ucznia oraz włączania ich w działania sprzyjające efektywności edukacji (C.K3.); [PPW_NTWEIW_6] |
KN2_K03 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [PPW_NTWEIW_fs_1] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Projekcja [c02] Praca z komputerem [d01] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] |
zaliczenie |
PPW_NTWEIW _1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |