Edukacja medialna uczniów klas początkowych
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2024

Nazwa modułu: | Edukacja medialna uczniów klas początkowych |
---|---|
Kod modułu: | PPW_EDMEDU |
Kod programu: | W3-SMPP19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2027/2028 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć jest pogłębienie wiedzy studenta na temat szeroko pojętych mediów jako środowiska wychowania w kontekście rodziny i szkoły, szans i zagrożeń związanych z mediami tradycyjnymi i tzw. nowymi mediami. Zagadnienia wykładu będą obejmować również możliwość wykorzystania mediów do projektowania działań opiekuńczo - wychowawczych, a także podstawy edukacji medialnej, której celem powinno być pogłębienie kompetencji medialnych wychowanka w klasach początkowych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): |
Media w pracy nauczyciela [PPW_MWPN]
Technologia informacyjno-komunikacyjna [PPW_TIK] |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada podstawową wiedzę na temat szeroko rozumianych mediów jako środowiska rozwoju ucznia oraz modyfikujących proces nauczania-uczenia się. Wie, czym są kompetencje medialno-cyfrowe współczesnego użytkownika mediów i jak można je kształtować (A.1.W2) [PPW_EDMEDU _1] |
KN2_W04 [3/5] |
Ma wiedzę dotyczącą kulturowego opisu współczesności dotyczącego procesów komunikowania społecznego i interpersonalnego poprzez wykorzystanie odpowiednich kanałów komunikacji, a także świadomość zakłóceń tego procesu związanych z zagrożeniami medialnymi. Ma wiedzę o zagrożeniach medialnych i ochronie dziecka lub adolescenta przed nimi. (A.1.W1) [PPW_EDMEDU _2] |
KN2_W17 [3/5] |
Posiada podstawową wiedzę w zakresie praw dziecka oraz ich łamania w przestrzeni medialnej, w szczególności w internecie w zakresie zagrożeń medialnych takich jak: wykorzystywanie wizerunku dziecka, naruszanie dóbr osobistych ucznia, manipulacja. Odnosi nabytą wiedzę do kontekstu wychowania i kształcenia (A.1.W2) [PPW_EDMEDU_3] |
KN2_W17 [1/5] |
Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, ma przekonanie o wadze zachowania w sposób profesjonalny i etyczny w zakresie wykorzystania źródeł informacji i komunikatów medialnych w pracy edukacyjnej. (A.1.U4) [PPW_EDMEDU_4] |
KN2_U01 [2/5] |
Potrafi zaplanować działania edukacyjne zapewniające dziecku optymalnie bezpieczną pracę z mediami oraz pogłębiające kompetencje medialne wychowanka (A.1.U6; A.1.K3) [PPW_EDMEDU_5] |
KN2_K02 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [PPW_EDMEDU_fs_1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Projekcja [c02] |
zaliczenie |
PPW_EDMEDU _1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |