Metodyka edukacji informatycznej Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2024

Nazwa modułu: Metodyka edukacji informatycznej
Kod modułu: PPW_MET_EDINF
Kod programu: W3-SMPP19.2024
Semestr: semestr letni 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem przedmiotu jest uzyskanie takiego poziomu kompetencji, aby nauczyciel skutecznie osiągał cele edukacyjne, uwzględniając potrzeby uczniów. Moduł metodyka edukacji informatycznej obejmuje wiedzę i umiejętności niezbędne nauczycielowi podczas realizacji treści edukacji informatycznej w klasach I-III szkoły podstawowej, które wynikają z podstawy programowej. Efekty uczenia się będą realizowane w ramach wykładów, ćwiczeń (zajęć terenowych) i pracy własnej studentów oraz pracy własnej i śródrocznych praktyk specjalistycznych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): Podstawy edukacji informatycznej [PPW_POD_EDINF]
Technologia informacyjno-komunikacyjna [PPW_TIK]
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada wiedzę z zakresu metodyki prowadzenia zajęć edukacji informatycznej w klasach I-III szkoły podstawowej (E.5.W1; E.5.W2.; E.5.W3.; E.5.W4.; E.5.W5). [PPW_MET_EDINF_1]
KN2_U02 [4/5]
Student potrafi ocenić przydatność metod kształcenia, dobrych praktyk i procedur wykorzystywanych w edukacji informatycznej (C.U2.; C.U4.; C.U8.) [PPW_MET_EDINF_2]
KN2_U02 [4/5]
Student potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne media cyfrowe (komputer z dostępem do Internetu), programy komputerowe, metody kształcenia w realizacji zajęć z edukacji informatycznej w klasach I-III szkoły podstawowej. (E.5.U1.; E.5.U2; E.5.U3. E.5.K1.; E.5.K2). [PPW_MET_EDINF_3]
KN2_U05 [5/5]
Student potrafi samodzielnie kierować procesem kształcenia uczniów w klasach I-III szkoły podstawowej w obszarze edukacja informatyczna. (E.5.U1.; E.5.U2; E.5.U3. E.5.K1.; E.5.K2). [PPW_MET_EDINF_4]
KN2_U04 [5/5]
Student gotowy do promowania postawy odpowiedzialnego zachowania w świecie mediów cyfrowych. (E.5.K1); [PPW_MET_EDINF_5]
KN2_K07 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [PPW_MET_EDINF_fs_1] 30 Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Prezentacja [c07] 
Praca z komputerem [d01] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
Praktyka [e05] 
Symulacja [e07] 
zaliczenie PPW_MET_EDINF_1 PPW_MET_EDINF_2 PPW_MET_EDINF_3 PPW_MET_EDINF_4 PPW_MET_EDINF_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)