Media w pracy nauczyciela Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2024

Nazwa modułu: Media w pracy nauczyciela
Kod modułu: PPW_MWPN
Kod programu: W3-SMPP19.2024
Semestr: semestr letni 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem przedmiotu jest wyposażenie studenta w podstawową wiedzę dotyczącą szeroko rozumianych mediów, w szczególności w obszarze użytkowania narzędzi i komunikatów medialnych jako pomocy dydaktycznych (wiedza metodyczna) oraz elementów służących komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w szkole. Forma warsztatowa ma sprzyjać pogłębianiu umiejętności samodzielnego wyszukiwania informacji, dostosowywania i projektowania narzędzi medialnych w toku planowania procesu dydaktycznego. W toku modułu pojawią się także elementy edukacji medialnej. Student będzie miał okazję do pracy samodzielnej i realizacji zadań w zespole. Zajęcia w formie ćwiczeniowej oraz praca własna studenta mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia. Przedmiot Media w pracy nauczyciela ma przygotować studentów do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem różnorodnych form przekazu medialnego i multimedialnego w nauczaniu w kl.1-3 szkoły podstawowej. Studenci również nabywają niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu stosowanych programów, aplikacji i środków przekazu medialnego i multimedialnego w zakresie pracy w kl.1-3 szkoły podstawowej i przedszkolu.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): Technologia informacyjno-komunikacyjna [PPW_TIK]
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego w szczególności komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej szkoły; posiada wiedzę na temat interpretacji zjawisk społecznych i kulturalnych w placówce szkolnej i tego, jak zaprojektować odpowiednią strategię komunikacji np. kampanię społeczną (G.W1) [PPW_MWPN _1]
KN2_W17 [1/5]
Posiada wiedzę w jaki sposób dopasować odpowiednie metody, procedury i środki dydaktyczne oraz przeprowadzić zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem mediów; Posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu planowania, projektowania zajęć wspomaganych mediami (E.5.W4) [PPW_MWPN _2]
KN2_W10 [2/5]
Potrafi sklasyfikować media dydaktyczne, przygotować i wykorzystać materiały dydaktyczne niezbędne do realizacji celów zajęć z zakresu mediów oraz pozostałych zajęć dotyczących wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. (C.U3) [PPW_MWPN_3]
KN2_U04 [2/5]
Potrafi dokonać analizy i oceny wytworów kulturowych np. w postaci materiałów filmowych, multimedialnych, kampanii społecznych w obszarze edukacji medialnej i podobnych oraz twórczo zaprojektować działanie edukacyjne, profilaktyczne, dydaktyczne w różnych środowiskach społecznych; potrafi wykorzystać nowe technologie w realizacji działań pedagogicznych w zakresie edukacji medialnej (E.5.W5; E.5.U3) [PPW_MWPN_4]
KN2_U05 [2/5]
Jest gotów do promowania postawy odpowiedzialnego zachowania w świecie mediów cyfrowych w kontekście społecznym oraz wykorzystywania mediów jako narzędzi w wspomagających edukację (E.5.K1; C.K2) [PPW_MWPN_5]
KN2_K02 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [PPW_MWPN_fs_1] 15 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Plakat/poster [c05] 
Praca z komputerem [d01] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Projektowanie [e04] 
zaliczenie PPW_MWPN _1 PPW_MWPN _2 PPW_MWPN_3 PPW_MWPN_4 PPW_MWPN_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)