Blok fakultatywny E - członek zespołu/zespołów Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2024

Nazwa modułu: Blok fakultatywny E - członek zespołu/zespołów
Kod modułu: PPW_FAE_ZESP
Kod programu: W3-SMPP19.2024
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie osoby efektywnie współpracującej z innymi nauczycielami i pozostałymi podmiotami uczestniczącymi w procesie edukacji, kooperatywnie uczącej się od innych i nauczającej innych (umiejętność uczenia na podstawie doświadczenia innych, ale również dzielenia się własną wiedzą i negocjowania wspólnego rozumienia celów i zadań edukacyjnych), gotowej do podejmowania współpracy i współdziałania z różnymi uczestnikami procesów edukacji.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia pracy wychowawcy. (A.1.W1., A.1.W2., A.3.W4.) [PPW_FAE_ZESP_1]
KN2_W04 [4/5]
Student ma wiedzę na temat różnych rodzajów struktur społecznych, relacji zachodzących między nimi i swojego miejsca w nich oraz zadań wynikających z roli nauczyciela. (A.1.W2., A.1.W3., A.1.K1., A.3.W4.) [PPW_FAE_ZESP_2]
KN2_W04 [4/5]
Student wykazuje się wiedzą o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej , kulturalnej i pomocowej. (A.1.W3.) [PPW_FAE_ZESP_3]
KN2_W06 [4/5] KN2_W13 [4/5] KN2_W14 [4/5]
Student potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych, w tym własnym, oraz wspierać ich samodzielność, inspirować i motywować do uczenia się i rozwoju przez całe życie (A.2.U4., A.2.U1., A.2.K1., A.2.U5.) [PPW_FAE_ZESP_4]
KN2_U03 [4/5] KN2_U06 [4/5] KN2_U11 [4/5] KN2_U12 [4/5] KN2_U13 [4/5] KN2_U14 [4/5]
Student potrafi pracować w zespole, pełnić w nim różne funkcje, przyjmować i wyznaczać zadania (A1.K3.) [PPW_FAE_ZESP_5]
KN2_U03 [4/5] KN2_U04 [4/5] KN2_U19 [4/5]
Student ma przekonanie o potrzebie współpracy, sensie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym, jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i wykazuje aktywność w tym zakresie. (A.1.K3., A.2.K2., A.1.K3.) [PPW_FAE_ZESP_6]
KN2_K06 [3/5]
Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i do porozumiewania się z osobami w nich działającymi (A.2.K2., A.1.K3.) [PPW_FAE_ZESP_7]
KN2_K03 [3/5] KN2_K04 [3/5] KN2_K05 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [PPW_FAE_ZESP_fs_1] 15 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] 
zaliczenie PPW_FAE_ZESP_1 PPW_FAE_ZESP_2 PPW_FAE_ZESP_3 PPW_FAE_ZESP_4 PPW_FAE_ZESP_5 PPW_FAE_ZESP_6 PPW_FAE_ZESP_7
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)