Metodyka edukacji technicznej w przedszkolu i klasach I-III (sem. 1) Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2024

Nazwa modułu: Metodyka edukacji technicznej w przedszkolu i klasach I-III (sem. 1)
Kod modułu: PPW_MET_TECH1
Kod programu: W3-SMPP19.2024
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest uzyskanie takiego poziomu kompetencji metodycznych, które umożliwią skuteczną realizację celów i treści edukacji technicznej w przedszkolu i w klasach I-III szkoły podstawowej. Moduł metodyka edukacji technicznej obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji technicznej dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów w młodszym szkolnym. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach ćwiczeń i pracy własnej studentów.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): Podstawy edukacji technicznej w przedszkolu i klasach I-III [PPW_POD_EDTECH]
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Osoba studiująca zna etapy, metody i formy projektowania działań technicznych dziecka lub ucznia, ideę inicjacji technicznej dziecka lub ucznia oraz zadań wytwórczych, a także zna metody projektowania zajęć technicznych i potrzebę kształtowania umiejętności technicznych dzieci lub uczniów w nawiązaniu do techniki, kultury i sztuki ludowej. [PPW_MET_TECH1 _1]
KN2_W10 [1/5]
Osoba studiująca rozumie istotę zabaw manipulacyjnych i konstrukcyjnych. [PPW_MET_TECH1_2]
KN2_W11 [1/5]
Osoba studiująca potrafi: zaprojektować sekwencję działań technicznych dzieci lub uczniów, uwzględnić różnice indywidualne w projektowaniu działań uczniowskich, dobrać zabawy manipulacyjne i konstrukcyjne do możliwości dzieci lub uczniów, zachęcić dzieci lub uczniów do analizowania prostych rozwiązań technicznych, przygotować materiały dydaktyczne do zajęć. [PPW_MET_TECH1_3]
KN2_U03 [4/5]
Osoba studiująca gotowa jest do: działania na rzecz rozwoju zainteresowań technicznych dzieci lub uczniów. [PPW_MET_TECH1_4]
KN2_K02 [1/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [PPW_MET_TECH1_fs_1] 15 Opis [a03] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Prezentacja [c07] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
zaliczenie PPW_MET_TECH1 _1 PPW_MET_TECH1_2 PPW_MET_TECH1_3 PPW_MET_TECH1_4
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)