Metodyka edukacji technicznej w przedszkolu i klasach I-III (sem. 1)
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2024

Nazwa modułu: | Metodyka edukacji technicznej w przedszkolu i klasach I-III (sem. 1) |
---|---|
Kod modułu: | PPW_MET_TECH1 |
Kod programu: | W3-SMPP19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest uzyskanie takiego poziomu kompetencji metodycznych, które umożliwią skuteczną realizację celów i treści edukacji technicznej w przedszkolu i w klasach I-III szkoły podstawowej.
Moduł metodyka edukacji technicznej obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji technicznej dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów w młodszym szkolnym. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach ćwiczeń i pracy własnej studentów. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | Podstawy edukacji technicznej w przedszkolu i klasach I-III [PPW_POD_EDTECH] |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Osoba studiująca zna etapy, metody i formy projektowania działań technicznych dziecka lub ucznia, ideę inicjacji technicznej dziecka lub ucznia oraz zadań wytwórczych, a także zna metody projektowania zajęć technicznych i potrzebę kształtowania umiejętności technicznych dzieci lub uczniów w nawiązaniu do techniki, kultury i sztuki ludowej. [PPW_MET_TECH1 _1] |
KN2_W10 [1/5] |
Osoba studiująca rozumie istotę zabaw manipulacyjnych i konstrukcyjnych. [PPW_MET_TECH1_2] |
KN2_W11 [1/5] |
Osoba studiująca potrafi: zaprojektować sekwencję działań technicznych dzieci lub uczniów, uwzględnić różnice indywidualne w projektowaniu działań uczniowskich, dobrać zabawy manipulacyjne i konstrukcyjne do możliwości dzieci lub uczniów, zachęcić dzieci lub uczniów do analizowania prostych rozwiązań technicznych, przygotować materiały dydaktyczne do zajęć. [PPW_MET_TECH1_3] |
KN2_U03 [4/5] |
Osoba studiująca gotowa jest do: działania na rzecz rozwoju zainteresowań technicznych dzieci lub uczniów. [PPW_MET_TECH1_4] |
KN2_K02 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [PPW_MET_TECH1_fs_1] | 15 |
Opis [a03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
PPW_MET_TECH1 _1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |