Podstawy edukacji technicznej w przedszkolu i klasach I-III
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2024

Nazwa modułu: | Podstawy edukacji technicznej w przedszkolu i klasach I-III |
---|---|
Kod modułu: | PPW_POD_EDTECH |
Kod programu: | W3-SMPP19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest uzyskanie kompetencji technicznych umożliwiających nauczycielowi realizację zajęć z zakresu edukacji technicznej.
Moduł podstawy edukacji technicznej obejmuje merytoryczną wiedzę i umiejętności niezbędne nauczycielowi do skutecznej realizacji celów i treści tej edukacji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i uczniami w młodszym wieku szkolnym.
Efekty uczenia się będą realizowane w ramach wykładów, ćwiczeń i pracy własnej osób studiujących. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Osoba studiująca zna: założenia, cele i treści kształcenia ogólnotechnicznego dzieci lub uczniów, sytuację dziecka w świecie współczesnej techniki, cechy charakterystyczne twórczości dziecięcej w zakresie techniki, jej osobowe i środowiskowe uwarunkowania. [PPW_POD_EDTECH _1] |
KN2_W10 [2/5] |
Osoba studiująca zna współczesne koncepcje i modele edukacji technicznej w Polsce i na świecie. [PPW_POD_EDTECH _2] |
KN2_W02 [1/5] |
Osoba studiująca potrafi: popularyzować podstawy wiedzy technicznej wśród dzieci lub uczniów, zapewnić warunki bezpieczeństwa dzieci lub uczniów w otoczeniu techniki, zademonstrować umiejętność rozwiązywania praktycznych problemów związanych z techniką. [PPW_POD_EDTECH _3] |
KN2_U03 [4/5] |
Osoba studiująca jest gotowa do promocji zasad bezpiecznego posługiwania się urządzeniami technicznymi i fachowego wspierania zainteresowania dzieci lub uczniów techniką. [PPW_POD_EDTECH _4] |
KN2_K02 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [PPW_POD_EDTECH_fs_1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
zaliczenie |
PPW_POD_EDTECH _1 |
ćwiczenia [PPW_POD_EDTECH_fs_2] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
PPW_POD_EDTECH _3 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |