Podstawy higieny i bezpieczeństwa z ergonomią
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2024

Nazwa modułu: | Podstawy higieny i bezpieczeństwa z ergonomią |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PHIGBEZ |
Kod programu: | W3-SMPP19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | W wyniku realizowanych zajęć student posiada wiedzę i umiejętności w zakresie podstaw higieny i bezpieczeństwa. Ogólnym celem modułu jest ograniczenie narażenia zdrowia i życia (własnego oraz dzieci/uczniów) w środowisku przebywania, ograniczenie prawdopodobieństwa lub częstotliwości występowania niekorzystnych dla zdrowia zmian chorobowych. Założone efekty zostaną uzyskane w trakcie wykładów i pracy własnej studenta |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Wyjaśnia ergonomiczny aspekt pracy (fizycznej, umysłowej i operatorskiej) i opisuje mechanizmy kształtujące zdolność do pracy, uzasadnia teoretyczne i praktyczne zastosowanie ilościowych metod służących do oceny środowiska (A.1.W1.; E.10.W3.) [PPW_PHIGBEZ_1] |
KN2_W01 [5/5] |
Podaje informacje odnośnie bezpieczeństwa fizycznego, higienicznego i psychicznego w instytucjach edukacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych, kulturalnych i pomocowych. (A.2.U3.; A.2.U5.; G.W3.; G.W6.; G.U1.) [PPW_PHIGBEZ_2] |
KN2_W09 [4/5] |
Potrafi opracowywać wyniki pomiarów, szacować normy na podstawie tabel, nomogramów i podstawowych zależności empiryczno-matematycznych, posługuje się podstawowymi metodami ilościowymi i jakościowymi powszechnie stosowanymi do ocen. (K.W4.; K.U3.; K.U5.; K.K2.) [PPW_PHIGBEZ_3] |
KN2_W14 [5/5] |
Posiada wiedzę na temat bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych, opiekuńczych i wychowawczych (A.2.U3.; B.10.W4.; B.10.U1.) [PPW_PHIGBEZ_4] |
KN2_W09 [5/5] |
Poznaje sposoby rozpoznawania i dostosowywania czasu pracy uczniów do potrzeb dzieci szanując ich prawo do odpoczynku (A.2.U4.; B.10.U2.; C.U1.; D.K1.; F.U2.; H.U3.) [PPW_PHIGBEZ_5] |
KN2_U13 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [PPW_PHIGBEZ_fs_1] | 15 |
Wykład monograficzny [a02] Opis [a03] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
PPW_PHIGBEZ_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |