Psychologia rozwojowa
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2024

Nazwa modułu: | Psychologia rozwojowa |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PS_ROZ |
Kod programu: | W3-SMPP19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawową wiedzą psychologiczną w zakresie zmian rozwojowych człowieka na przestrzeni życia, a także ich uwarunkowań biologicznych i środowiskowych.
Moduł Psychologia rozwojowa obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań związanych z pracą dydaktyczną i wychowawczą z osobami w wieku rozwojowym.
Efekty uczenia się będą realizowane w ramach wykładów, ćwiczeń i pracy własnej studentów. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Absolwent zna i rozumie klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia oraz ich wartości aplikacyjne, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać (A.2.W2., A.3.W2., A.3.U1, A.3.U2., A.3.U3., A.3.U6., A.3.K1., A.3.K2., A.3.K3.) [PPW_PS_ROZ_1] |
KN2_W02 [4/5] |
Absolwent zna i rozumie zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci lub uczniów w okresie przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, wynikające z opóźnień, zaburzeń lub przyspieszenia rozwoju, oraz uwarunkowane wpływem czynników środowiskowych i sposoby dostosowywania do nich zadań rozwojowych i edukacyjnych (A.2.W2., A.3.W2., A.3.U1, A.3.U2., A.3.U3., A.3.U6., A.3.K1., A.3.K2., A.3.K3.) [PPW_PS_ROZ_2] |
KN2_W13 [5/5] |
Absolwent potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów (A.2.W2., A.3.W2., A.3.U1, A.3.U2., A.3.U3., A.3.U6., A.3.K1., A.3.K2., A.3.K3.) [PPW_PS_ROZ_3] |
KN2_U01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [PPW_PS_ROZ_fs_1] | 15 |
Wykład konwersatoryjny [b02] |
egzamin |
PPW_PS_ROZ_1 |
ćwiczenia [PPW_PS_ROZ_fs_2] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
PPW_PS_ROZ_2 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |