Warsztaty interpersonalne
Kierunek studiów: Interdyscyplinarne studia humanistyczne nad środowiskiem
Kod programu: W1-S1SH24.2024

Nazwa modułu: | Warsztaty interpersonalne |
---|---|
Kod modułu: | W1-SH-S1-WI |
Kod programu: | W1-S1SH24.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest wsparcie rozwoju emocjonalnego studentów oraz kształtowanie umiejętności interpersonalnych, takich jak nawiązywanie relacji, aktywne słuchanie, decyzyjność czy zdolności negocjacyjne. Praca nad samorozwojem z jednej strony ma za zadanie zwiększyć samoświadomość studentów w zakresie własnej emocjonalności, a z drugiej strony wspomóc w kształtowaniu odpowiednich postaw komunikacyjnych, kluczowych dla zawodów i działalności, do których przygotowywać będą interdyscyplinarne studia humanistyczne nad środowiskiem. Istotą warsztatu interpersonalnego jest także integracja studentów, przygotowująca ich do kolejnych modułów, podczas których podejmować będą pracę grupową i projektową, wymagającą rozwiniętych kompetencji miękkich. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna społeczne, kulturowe i psychologiczne uwarunkowania wzorców zachowań i stylów komunikowania się, zna zasady skutecznej komunikacji [01] |
W03 [3/5] |
ma wiedzę na temat zmian zachodzących w kulturze i zna znaczenie kompetencji miękkich jako kluczowych w zmieniającym się świecie [02] |
W09 [3/5] |
zna zasady skutecznej komunikacji interpersonalnej i interkulturowej z uwzględnieniem polityki równościowej i antydyskryminacyjnej [03] |
W10 [4/5] |
potrafi budować skuteczną komunikację interpersonalną i wykorzystać posiadaną wiedzę na rzecz przewartościowania dotychczasowych systemów społeczno-kulturowych [04] |
U03 [4/5] |
potrafi skutecznie komunikować się z otoczeniem z użyciem kompetencji miękkich, umiejętnie niweluje bariery komunikacyjne [05] |
U04 [3/5] |
potrafi krytycznie myśleć i współpracować w grupie z wykorzystaniem zasad skutecznej komunikacji interpersonalnej [06] |
U06 [3/5] |
ma świadomość potrzeby ciągłej pracy nad samorozwojem i skuteczną komunikacją interpersonalną i interkulturową jako warunków kluczowych dla harmonijnego funkcjonowania w zmieniającym się świecie [07] |
K02 [4/5] |
świadomie i odpowiedzialnie bierze udział w inicjatywach społecznych, a w sytuacjach szczególnie trudnych jest gotów umiejętnie rozwiązywać konflikty i unikać błędów komunikacyjnych, a także postaw związanych ze stereotypowym, dyskryminacyjnym postrzeganiem rzeczywistości [08] |
K04 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [Wr] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] |
zaliczenie |
01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |