Współpraca z otoczeniem instytucjonalnym
Kierunek studiów: Interdyscyplinarne studia humanistyczne nad środowiskiem
Kod programu: W1-S1SH24.2024
Nazwa modułu: | Współpraca z otoczeniem instytucjonalnym |
---|---|
Kod modułu: | W1-SH-S1-WO |
Kod programu: | W1-S1SH24.2024 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie osób studiujących do pracy w sektorach społecznym, publicznym oraz non-profit, które mają wpływ na kształtowanie klimatyczno-środowiskowych polityk lokalnych. Studenci i studentki zdobędą wiedzę na temat różnych instytucji oraz organizacji związanych z kształtowaniem klimatyczno-środowiskowych polityk lokalnych, włączając w to urzędy miast, urzędy marszałkowskie, urzędy metropolitarne, instytuty resortowe, nadzorowanym przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska, organizacje pozarządowe i międzynarodowe oraz agendy. Będą w stanie analizować ich strukturę, cele i zadania, co umożliwi lepsze zrozumienie instytucjonalnego kontekstu działania. Kompetencje zdobyte podczas realizacji modułu są niezbędne do tworzenia nowych oraz wspierania istniejących już inicjatyw środowiskowych, mających na celu poprawę jakości życia społeczności lokalnych oraz generowanie pozytywnych zmian w społeczeństwie, wspólnotach lokalnych i instytucjach. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma wiedzę na temat systemu ochrony środowiska w Polsce, szczególnie z zakresu działalności środowiskowych instytucji państwowych, regionalnych, samorządowych, lokalnych i pozarządowych [01] |
W13 [5/5] |
ma wiedzę na temat kształtowania polityk publicznych (ich opracowanie, identyfikacje problemów, implementację, monitorowanie skutków działań), prowadzenia projektów w kontekście zmiany klimatyczno-środowiskowej. [02] |
W06 [4/5] |
rozumie potrzebę kształtowania społecznej świadomości ekologicznej w ramach misji różnorodnych instytucji i organizacji czy społeczności [03] |
W08 [3/5] |
potrafi wykorzystywać wskazówki teoretyczne i praktyczne w procesie nawiązywania społecznych interakcji [04] |
U05 [5/5] |
jest gotowy do wypełniania swojej roli zawodowej w sposób odpowiedzialny, z dbałością o dorobek ruchów ekologicznych, kulturę instytucji publicznych, dokonania aktywistów, społeczników i rzeczników wykluczonych podmiotów ludzkich i nieludzkich [05] |
K06 [4/5] |
angażuje się w generowanie pozytywnych zmian w społeczeństwie i środowisku lokalnym [06] |
K02 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia terenowe [Ct] | 30 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] Obserwacja [e06] |
zaliczenie |
01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |