Podstawy pracy nad projektami Kierunek studiów: Interdyscyplinarne studia humanistyczne nad środowiskiem
Kod programu: W1-S1SH24.2024

Nazwa modułu: Podstawy pracy nad projektami
Kod modułu: W1-SH-S1-PPP
Kod programu: W1-S1SH24.2024
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Głównym celem modułu jest zapoznanie studentów z podstawami pracy nad projektami związanymi z tematyką środowiskową. Zajęcia w ramach modułu przybliżają istotę procesu pracy nad projektami, na który składa się planowanie m.in. budżetu, organizowanie, kierowanie i kontrolowanie, ewaluowanie projektu. Zajęcia te mają także nauczyć studentów dokonywania właściwej interpretacji wyników i wyciągania wniosków oraz łączenia zdobytej wiedzy teoretycznej z praktycznymi umiejętnościami.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma wiedzę na temat samodzielnej pracy nad projektami związanymi z tematyką środowiskową, kierowania się zasadami i normami etycznymi oraz, w przypadku wystąpienia trudności, zasięgania opinii ekspertów [01]
W13 [3/5]
ma wiedzę o głównych kierunkach pozyskiwania źródeł finansowania projektów szczególnie w ramach humanistyki środowiskowej, planowania, organizowania, kierowania, ewaluowania i kontrolowania projektu oraz rozwijać umiejętności praktyczne i teoretyczne pod kierunkiem prowadzącego zajęcia [02]
W13 [3/5]
potrafi wyszukiwać, gromadzić, analizować, selekcjonować informacje z wykorzystaniem różnorodnych źródeł, np. stron internetowych z ogłoszeniami konkursowymi, www agencji grantowych, stowarzyszeń, fundacji, itp. [03]
U01 [4/5] U10 [4/5]
potrafi myśleć projektowo, wizualizować dane oraz tworzyć, rozumieć i interpretować, np. warunki konkursowe danego projektu [04]
U07 [4/5] U10 [4/5]
potrafi przygotować różne formy wniosków grantowych z uwzględnieniem formularzy aplikacyjnych, potrafi wyszukiwać źródła finansowania i opracowywać projekty dot. badań środowiskowych [05]
U08 [5/5] U10 [3/5]
potrafi planować i rozwijać współpracę zespołową w projekcie, także o charakterze interdyscyplinarnym, wykorzystując zdobytą wiedzę, wspierając/budując systemy wartości oparte o zasady racjonalnego wydatkowania środków publicznych, równości i międzygatunkowych sojuszy [06]
U09 [4/5]
myśli i działa w sposób przedsiębiorczy, intensywnie i świadomie pozyskuje informacje na temat dofinansowania projektów ze źródeł zewnętrznych [07]
K02 [3/5] K04 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [C] 15 Wykład problemowy [b01] 
Projektowanie [e04] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie 01 02 03 04 05 06 07
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)