Płeć kulturowa w perspektywie ekokrytycznej II Kierunek studiów: Interdyscyplinarne studia humanistyczne nad środowiskiem
Kod programu: W1-S1SH24.2024

Nazwa modułu: Płeć kulturowa w perspektywie ekokrytycznej II
Kod modułu: W1-SH-S1-PK.2
Kod programu: W1-S1SH24.2024
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł stanowi kontynuację i rozwinięcie zagadnień omawianych w ramach modułu Płeć kulturowa w perspektywie ekokrytycznej 1. Celem zajęć będzie pogłębianie zdobytej wiedzy na temat głównych nurtów teorii feministycznych, genderowych i queerowych oraz ich powiązanie z zagadnieniem sprawiedliwości klimatycznej. Szczególny nacisk położony będzie na perspektywę ekokrytyczną, która stanowić powinna rdzeń wszystkich zagadnień związanych z reprodukcją przemocy, nierówności i wykluczenia.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma zaawansowaną wiedzę metodologiczną i teoretyczną z zakresu studiów nad płcią kulturową w perspektywie ekokrytycznej [01]
W02 [4/5]
rozumie i potrafi interpretować społeczne, kulturowe i ekonomiczne uwarunkowania nierówności płciowych [02]
W05 [3/5] U02 [3/5]
ma wiedzę o interdyscyplinarności studiów nad płcią kulturową oraz ich relacji z humanistycznymi studiami środowiskowymi [03]
W03 [3/5]
rozumie potrzebę kształtowania społecznej wrażliwości na zjawisko przemocy ze względu na płeć, seksualność, pochodzenie społeczne [04]
W08 [2/5]
ma wiedzę w zakresie wdrażania, promowania i kształtowania postaw równościowych w społeczeństwie [05]
W10 [4/5]
potrafi samodzielnie dokonać analizy i interpretacji wybranych zjawisk społeczno-kulturowych związanych z reprodukowaniem nierówności oraz przemocy ze względu na płeć [06]
U02 [3/5]
potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę teoretyczną z zakresu płci kulturowej i przekazywać ją w spójny i logiczny sposób w procesie komunikacji społecznej [07]
U05 [3/5]
wyraża gotowość do szerzenia wiedzy i świadomości na temat konieczności wdrażania w instytucjach publicznych polityki równościowej [08]
K03 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [C] 30 Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Prezentacja [c07] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
egzamin 01 02 03 04 05 06 07 08
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)