Wstęp do projektowania odpowiedzialnego społecznie
Kierunek studiów: Interdyscyplinarne studia humanistyczne nad środowiskiem
Kod programu: W1-S1SH24.2024
| Nazwa modułu: | Wstęp do projektowania odpowiedzialnego społecznie |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-SH-S1-POS |
| Kod programu: | W1-S1SH24.2024 |
| Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł zapoznaje osoby studiujące z etapami planowania, praktykami wdrażania, sposobami monitorowania i przewidywania efektów procesu projektowego w organizacjach. Omawiane są zarówno standardowe podejścia rynkowe do projektowania doświadczeń użytkownika, jak i te wschodzące, które rozpatrują przedsięwzięcia w szerszym kontekście społecznym, etycznym, ekologicznym itd. Osoby studiujące zapoznają się z metodami konceptualizowania charakterystycznymi dla przedsięwzięć biznesowych (model konkurencyjny) i społecznych (model wspólnotowy). Szczególny nacisk jest kładziony na ćwiczenie umiejętności współpracy w procesie projektowym, wytwarzane w nim wartości etyczne i – w przypadku przedsięwzięć z zastosowaniem techniki uczenia maszynowego – ochronę praw autorskich i danych użytkowników (data privacy a privacy by design). |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
rozumie potrzebę kształtowania świadomości społecznej w kontekście środowisk technologicznych i cyfrowych [01] |
W08 [3/5] |
zna metody konceptualizacji przedsięwzięć biznesowych i społecznych [02] |
W12 [3/5] |
potrafi definiować i monitorować cele przedsięwzięć [03] |
U01 [3/5] |
umie osadzić przedsięwzięcia w szerszym kontekście społecznym i ekologicznym, a także wie, jak oszacować ich koszty, ekonomiczne, społeczne i środowiskowe [04] |
U03 [4/5] |
potrafi dostrzec potencjalnie korzystne i niekorzystne oddziaływanie danego modelu biznesowego na na środowisko społeczne i przyrodnicze [05] |
U03 [4/5] |
ma świadomość wpływu wiedzy technicznej na kształtowanie postaw społecznych [06] |
K02 [4/5] |
potrafi łączyć działanie przedsiębiorcze z prospołecznym charakterem tych działań [07] |
U10 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| konwersatorium [K] | 60 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Praca z komputerem [d01] Projektowanie [e04] |
zaliczenie |
01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||