Diagnoza psychopedagogiczna w resocjalizacji i socjoterapii Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2024

Nazwa modułu: Diagnoza psychopedagogiczna w resocjalizacji i socjoterapii
Kod modułu: W6-PE-SR-S1-DPRS
Kod programu: W6-S1PE19.2024
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Program modułu zapoznaje studentów z wiedzą i praktyczną dotyczącą zasad, typów i rodzaju diagnozy stosowanej w resocjalizacji, procedur i instytucji, które realizują zadania diagnostyczne, danych niejawnych, w odniesieniu do typów i rodzajów zaburzeń i typów niedostosowania społecznego in. Moduł umożliwia nabycie umiejętności korzystania z narzędzi diagnostycznych, klinicznego przeprowadzenia diagnozy resocjalizacyjnej, tworzenia własnych narzędzi i budowania warsztatu pracy diagnostycznej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student/studentka jest gotów/gotowa do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych, zgodnie z etyką zawodową (E.1R.K2.) [PE-SR-S1-DPRS_K_1]
K_K04 [4/5] KN3_K01 [4/5]
student/studentka potrafi analizować i stosować diagnozę psychopedagogiczną w resocjalizacji; analizować diagnozę deficytów i potencjałów; prezentować i analizować modele diagnostyczne; stosować diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego; analizować i stosować diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie; analizować i interpretować diagnozę kryminologiczną (E.1R.U2) [PE-SR-S1-DPRS_U_1]
K_U03 [3/5] KN3_U04 [4/5]
student/studentka zna i rozumie diagnozę psychopedagogiczną w resocjalizacji, diagnozę deficytów, diagnozę potencjałów, modele diagnostyczne, diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego, diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie, diagnozę kryminologiczną (E.1R.W2.) [PE-SR-S1-DPRS_W_1]
KN3_W03 [3/5] KN3_W05 [3/5] KN3_W08 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [PE-SR-S1-DPRS_fs_1] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Opis [a03] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
egzamin PE-SR-S1-DPRS_W_1
ćwiczenia [PE-SR-S1-DPRS_fs_2] 30 Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie PE-SR-S1-DPRS_K_1 PE-SR-S1-DPRS_U_1
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)