Profilaktyka i promocja zdrowia Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2024

Nazwa modułu: Profilaktyka i promocja zdrowia
Kod modułu: W6-PE-KO-S1-E2.PPZ
Kod programu: W6-S1PE19.2024
Semestr: semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
student/studentka zna i rozumie terminologię używaną w profilaktyce i pedagogice zdrowia, ma podstawową wiedzę z zakresu historii kształtowania się koncepcji promocji zdrowia w Polsce i na świecie oraz rozumie jej źródeł, a także zna współczesną filozofię zdrowia oraz istotę idei promocji zdrowia, potrafi wskazać cele i zadania profilaktyki i promocji zdrowia, zna modele i podstawowe zasady zdrowego stylu życia oraz pielęgnacji niemowląt , dzieci oraz osób starszych
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student/ studentka jest gotów/gotowa uczestniczyć w przygotowywaniu projektów i programów profilaktyczno-zdrowotnych, terapeutycznych zarówno w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych jak i środowisku otwartym, charakteryzuje się twórczą postawą w rozwiązywaniu problemów zdrowotno-wychowawczych oraz wrażliwością i kulturą pedagogiczną [PE-KOW-S1-E2.PPZ_K_1]
KN3_K01 [2/5] KN3_K07 [3/5]
student/studentka ma praktyczne umiejętności w zakresie diagnozowania sytuacji zdrowotno-społecznej dziecka, kultury zdrowotnej jego rodziny oraz całego środowiska wychowawczego, potrafi ocenić przydatność konkretnych strategii i metod do realizacji zadań profilaktycznych i wychowawczo-zdrowotnych, a także potrafi włączać się w istniejące (lub tworzyć własne) projekty i programy profilaktyczno-zdrowotne oraz terapeutyczne podejmowane przez instytucje i stowarzyszenia wspierające rodzinę [PE-KOW-S1-E2.PPZ_U_1]
KN3_U01 [4/5] KN3_U04 [3/5]
student/studentka potrafi samodzielnie korzystać z różnych źródeł wiedzy i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności w zakresie opracowywania strategii działań o charakterze profilaktyczno-zdrowotnym i terapeutyczno-wyrównawczym, posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów z zakresu profilaktyki i promocji zdrowia [PE-KOW-S1-E2.PPZ_U_2]
K_U05 [1/5] KN3_U04 [2/5]
student/studentka ma praktyczne umiejętności w zakresie diagnozowania sytuacji zdrowotno-społecznej dziecka, kultury zdrowotnej jego rodziny oraz całego środowiska wychowawczego, potrafi ocenić przydatność konkretnych strategii i metod do realizacji zadań profilaktycznych i wychowawczo-zdrowotnych, a także potrafi włączać się w istniejące (lub tworzyć własne) projekty i programy profilaktyczno-zdrowotne oraz terapeutyczne podejmowane przez instytucje i stowarzyszenia wspierające rodzinę [PE-KOW-S1-E2.PPZ_U_3]
KN3_U02 [2/5] KN3_U04 [4/5]
student/studentka zna i rozumie terminologię używaną w profilaktyce i pedagogice zdrowia, ma podstawową wiedzę z zakresu historii kształtowania się koncepcji promocji zdrowia w Polsce i na świecie oraz rozumie jej źródeł, a także zna współczesną filozofię zdrowia oraz istotę idei promocji zdrowia, potrafi wskazać cele i zadania profilaktyki i promocji zdrowia, zna modele i podstawowe zasady zdrowego stylu życia oraz pielęgnacji niemowląt , dzieci oraz osób starszych [PE-KOW-S1-E2.PPZ_W_1]
KN3_W01 [2/5] KN3_W03 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [PE-KOWS1-E2.PPZ_fs_1] 15 Wykład konwersatoryjny [b02]  zaliczenie PE-KOW-S1-E2.PPZ_U_1 PE-KOW-S1-E2.PPZ_U_2 PE-KOW-S1-E2.PPZ_W_1
ćwiczenia [PE-KOWS1-E2.PPZ_fs_2] 15 Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Prezentacja [c07] 
Praca z podręcznikiem programowym [d02] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
zaliczenie PE-KOW-S1-E2.PPZ_K_1 PE-KOW-S1-E2.PPZ_U_2 PE-KOW-S1-E2.PPZ_U_3
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)