Podstawy doradztwa zawodowego i edukacyjnego Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2024

Nazwa modułu: Podstawy doradztwa zawodowego i edukacyjnego
Kod modułu: W6-PE-SR-S1-PDZE
Kod programu: W6-S1PE19.2024
Semestr: semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł przygotowuje studentów do rozpoznawania potrzeb rozwoju edukacyjnego i zawodowego dzieci, młodzieży i dorosłych niedostosowanych społecznie lub będących w procesie readaptacji społecznej. Szczególnie wskazuje na potrzebę elastyczności i uczenia się przez całe życie. Kształtuje umiejętności w zakresie doradztwa edukacyjnego i zawodowego, a także umiejętności konstruowania dokumentów aplikacyjnych zgodnych z wymaganiami rynku pracy i prawa. Zna i rozumie szczególną sytuację podmiotów oddziaływań i rozumie rolę kwalifikacji oraz pracy w życiu każdego człowieka, kształtuje postawę etyczną i dąży do samodoskonalenia warsztatu pracy.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student/studentka jest gotów/gotowa do samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej, współpracy nad tworzeniem warsztatu metodycznego (B.2.K3) [PE-SR-S1-PDZE_K_1]
K_K01 [3/5] K_K02 [3/5] KN3_K07 [2/5]
student/studentka potrafi zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju zawodowego; analizować i wdrożyć wiedzę metodyczną dotyczącą własnego wizerunku, aplikowania na rynku pracy, w kontekście pracy w instytucjach i organizacjach resocjalizacyjnych; potrafi tę wiedzę aplikować w odniesieniu do podmiotów oddziaływań resocjalizacyjnych (B.2.U5.) [PE-SR-S1-PDZE_U_1]
K_U06 [3/5] K_U09 [3/5] KN3_U07 [3/5] KN3_U11 [3/5] KN3_U12 [3/5]
student/studentka zna i rozumie doradztwo zawodowe: jako proces wspomagania ucznia w projektowaniu ścieżki edukacyjnozawodowej, metody i techniki określania potencjału ucznia; znaczenie przygotowania uczniów do samokształcenia, pracy nad własnym rozwojem oraz do aktywnego uczestnictwa w rynku pracy; pojęcia rynku edukacyjnego i rynku pracy, drogi rozwoju zawodowego; znaczenie uczenia się przez całe życie, szczególnie w kontekście pracy z osobami niedostosowanymi społecznie i wykluczonym (B.2.W13.) [PE-SR-S1-PDZE_W_1]
K_W04 [3/5] KN3_W01 [3/5] KN3_W04 [3/5] KN3_W10 [3/5] KN3_W11 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [PE-SR-S1-PDZE_fs_1] 15 Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Analiza SWOT [b10] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
zaliczenie PE-SR-S1-PDZE_K_1 PE-SR-S1-PDZE_U_1 PE-SR-S1-PDZE_W_1
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)