Prawne aspekty funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2024

Nazwa modułu: Prawne aspekty funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Kod modułu: W6-PE-KO-S1-E1.PAFU
Kod programu: W6-S1PE19.2024
Semestr: semestr letni 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem zajęć jest poznanie prawnych aspektów postępowania wspierającego wobec ucznia z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się na terenie przedszkola, szkoły i poradni psychologiczno-pedagogicznej obejmujących trudności w czytaniu, pisaniu i liczeniu. Student w toku zajęć przyswoi informacje na temat regulacji prawnych organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. W toku zajęć podjęta zostanie analiza opinii i innych dokumentów ucznia z uwzględnieniem mocnych stron i trudności rozwojowych, na podstawie których określone zostaną zasady konstruowania planu działań wspierających. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć w trakcie zajęć w kontakcie bezpośrednim z nauczycielami akademickimi, a także podczas pracy własnej studenta, obejmującej przygotowanie do form weryfikacji efektów uczenia się, wymagań określonych w module.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student/studentka jest gotów/gotowa do samodzielnego pogłębia wiedzy pedagogicznej [PE-KO-S1-E1.PAFU_K_1]
KN3_K01 [2/5]
student/studentka potrafi scharakteryzować miejsce ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w polskim systemie edukacji oraz w systemach wybranych państw [PE-KO-S1-E1.PAFU_U_1]
KN3_U02 [3/5]
student/studentka potrafi analizować prawne aspekty funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, postępowania wspierającego wobec tego ucznia w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej, analizować i interpretować prawne aspekty diagnozy specyficznych trudności w uczeniu się, analizować prawne aspekty organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej [PE-KO-S1-E1.PAFU_U_2]
KN3_U05 [3/5]
student/studentka zna i rozumie prawne aspekty funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, postępowania wspierającego wobec tego ucznia w szkole i poradni psychologiczno- -pedagogicznej, a także prawne aspekty diagnozy specyficznych trudności w uczeniu się oraz organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w tym zakresie [PE-KO-S1-E1.PAFU_W_1]
KN3_W01 [2/5]
student/studentka ma wiedzę na temat miejsca ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w polskim systemie edukacji oraz w systemach wybranych państw [PE-KO-S1-E1.PAFU_W_2]
KN3_W09 [2/5] KN3_W10 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [PE-KOWS1-E1.PAF_fs_1] 10 Wykład konwersatoryjny [b02]  zaliczenie PE-KO-S1-E1.PAFU_K_1 PE-KO-S1-E1.PAFU_U_1 PE-KO-S1-E1.PAFU_U_2 PE-KO-S1-E1.PAFU_W_1 PE-KO-S1-E1.PAFU_W_2
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)