Tradycje terapii pedagogicznej i pracy opiekuńczo-wychowawczej Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N1PE19.2024

Nazwa modułu: Tradycje terapii pedagogicznej i pracy opiekuńczo-wychowawczej
Kod modułu: ET7
Kod programu: W3-N1PE19.2024
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Celem jest poznanie i rozumienie w teoretycznym i instytucjonalnym wymiarze historycznych przemian terapii pedagogicznej i pracy opiekuńczo-wychowawczej. Treści skupiają się na praktyce i poglądach twórców tego obszaru, ich filozoficznych podstawach, historycznych uwarunkowaniach, konsekwencjach i odniesieniach do współczesności. Kładziony zostaje nacisk na ujmowanie narracji o przeszłości jako tej, która stanowi jednocześnie krytyczną narrację o teraźniejszości i przyszłości terapii pedagogicznej i pracy opiekuńczo-wychowawczej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Absolwent/ka dysponuje gotowością do wykorzystania historycznych kontekstów terapii pedagogicznej i pracy opiekuńczo-wychowawczej do analizy współczesnych, zastanych zdarzeń pedagogicznych. [E.1K.K2.]
KN3_K08 [5/5]
Absolwent/ka potrafi analizować przeszłość terapii pedagogicznej i pracy opiekuńczo-wychowawczej; opisywać i analizować historyczne przemiany jej pojęć, celów, zadań, zasad, przedmiotu i podmiotu oddziaływań. [E.1K.U1.]
KN3_U16 [3/5]
Absolwent/ka zna i rozumie tradycje oraz historyczne kształtowanie się terapii pedagogicznej i pracy opiekuńczo-wychowawczej: jej pojęć, celów, zadań, zasad, przedmiotu i podmiotu oddziaływań. [E.1K.W1.]
KN3_W03 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [OW_TT_fs_1] 10 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Prezentacja [c07] 
Praca koncepcyjna [f03] 
egzamin E.1K.K2. E.1K.U1. E.1K.W1.
ćwiczenia [OW_TT_fs_2] 10 Wykład problemowy [b01] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Praca z podręcznikiem programowym [d02] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie E.1K.K2. E.1K.U1. E.1K.W1.
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)