Poradnictwo w pracy opiekuńczo-wychowawczej Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N1PE19.2024

Nazwa modułu: Poradnictwo w pracy opiekuńczo-wychowawczej
Kod modułu: ET3
Kod programu: W3-N1PE19.2024
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Poradnictwo w pracy opiekuńczo-wychowawczej jest modułem wprowadzającym w szczegółową wiedzę na temat form i zasad udzielania wsparcia uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Celem zajęć jest zapoznanie studentów z koncepcjami działań w zakresie poradnictwa, kierunków oraz form działań zapobiegających trudnościom w uczeniu się. Studenci w trakcie zajęć nabywają podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu projektowania programu z zakresu poradnictwa opiekuńczego oraz wychowawczego dla opiekunów oraz rodziców dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się. Wszystkie efekty kształcenia zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów oraz pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie prezentacji oraz wymaganych zagadnień. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć w trakcie zajęć w kontakcie bezpośrednim z nauczycielami akademickimi, a także podczas pracy własnej studenta, obejmującej przygotowanie do form weryfikacji efektów uczenia się, wymagań określonych w module.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Absolwent potrafi analizować podstawowe potrzeby dzieci oraz ich rodzin w zakresie poradnictwa opiekuńczo-wychowawczego. [U01]
KN3_U01 [3/5] KN3_U09 [3/5]
Absolwent potrafi projektować programy poradnictwa opiekuńczo-wychowawczego dla określonej grupy beneficjentów. [U02]
KN3_U02 [2/5]
Absolwent zna i rozumie cele i formy wsparcia pedagogicznego w zakresie poradnictwa opiekuńczo-wychowawczego. [W01]
KN3_W05 [4/5] KN3_W09 [4/5] KN3_W10 [4/5] KN3_W11 [4/5]
Absolwent zna i rozumie psychologiczno-pedagogiczne aspekty pedagogiki korekcyjnej i oddziaływań terapeutycznych [W02]
KN3_W05 [5/5] KN3_W09 [4/5] KN3_W10 [4/5] KN3_W11 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [01] 10 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Opis [a03] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Prezentacja [c07] 
zaliczenie U01 U02 W01 W02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)