Wspieranie potencjałów wychowanków Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N1PE19.2024

Nazwa modułu: Wspieranie potencjałów wychowanków
Kod modułu: ER15
Kod programu: W3-N1PE19.2024
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Zapoznanie studentów z podstawowymi technikami i narzędziami wykorzystywanymi w procesie diagnozowania potencjału człowieka oraz metodami aktywnymi wykorzystywanymi podczas treningu twórczości połączone z umiejętnością prowadzenia badań i opracowywania treningu dla dzieci i młodzieży.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student jest gotów do okazywania empatii uczniom lub wychowankom potrzebującym wsparcia i pomocy. [K01]
KN3_K01 [2/5]
Student jest gotów do samodzielnego pogłębiania wiedzy w zakresie umiejętności wspierania potencjałów wychowanków. [K02]
KN3_K06 [1/5]
Student jest gotów do profesjonalnego rozwiązywania konfliktów w klasie szkolnej lub grupie wychowawczej z uwzględnieniem wykorzystywania potencjałów wychowanków. [K03]
KN3_K04 [2/5]
Student potrafi analizować i stosować twórcze metody pracy nauczyciela, wychowawcy i pedagoga szkolnego. [U01]
KN3_U07 [2/5]
Student zna i rozumie twórcze metody pracy nauczyciela, wychowawcy i pedagoga szkolnego. [W01]
KN3_W12 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [1] 10 Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Prezentacja [c07] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie K01 K02 K03 U01 W01
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)