Diagnoza penitecjarna
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N1PE19.2024
| Nazwa modułu: | Diagnoza penitecjarna |
|---|---|
| Kod modułu: | ER5 |
| Kod programu: | W3-N1PE19.2024 |
| Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
| Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem prowadzonych zajęć jest dostarczenie wiedzy na temat etapów i uwarunkowań procesu diagnozowania; wyposażenie w wiedzę dotyczącą podstawowych metod diagnostycznych i zakresu ich stosowania; uwrażliwienie na możliwe błędy popełniane w procesie wnioskowania diagnostycznego; zwrócenie uwagi na etyczne problemy i ograniczenia w diagnozowaniu w środowisku więziennym; kształtowanie umiejętności planowania i przeprowadzenia procesu diagnostycznego w procesie resocjalizacji penitencjarnej. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do analizy zdarzeń pedagogicznych. [E.1R.K2] |
KN3_K03 [5/5] |
Student potrafi analizować i stosować diagnozę w resocjalizacji; analizować diagnozę deficytów i potencjałów; prezentować i analizować modele diagnostyczne; stosować diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego; analizować i stosować diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie; analizować i interpretować diagnozę kryminologiczną. [E.1R.U2.] |
KN3_U04 [5/5] |
Student zna i rozumie rolę diagnozy w resocjalizacji, diagnozę deficytów, diagnozę
potencjałów, modele diagnostyczne w resocjalizacji, diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego, diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie, diagnozę
kryminologiczną. [E.1R.W2.] |
KN3_W05 [5/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [E.1R.K2.] | 10 |
Metody aktywizujące: peer learning [b08] Projekcja [c02] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Projektowanie [e04] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
E.1R.K2 |
| wykład [E.1R.W2.] | 10 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
egzamin |
E.1R.W2. |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||