Moduł specjalnościowy 2
Kierunek studiów: Międzynarodowe studia nauk politycznych i dyplomacji
Kod programu: W3-S1MS21.2024
| Nazwa modułu: | Moduł specjalnościowy 2 |
|---|---|
| Kod modułu: | W3-MS-S1-MS_2 |
| Kod programu: | W3-S1MS21.2024 |
| Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
| Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Konwersatorium „Moduł specjalnościowy 2”, to zajęcia które osoby studiujące wybierają w ramach swoich specjalności. Głównym celem zajęć jest pogłębienie wiedzy z zakresu międzynarodowych stosunków politycznych i gospodarczych oraz dyplomacji. Osoby studiujące będą analizować kluczowe trendy i wyzwania związane z globalizacją, międzynarodową współpracą polityczną i gospodarczą . Moduł ten kładzie duży nacisk na rozwijanie umiejętności analitycznych i krytycznego myślenia, niezbędnych do skutecznego poruszania się w globalnym środowisku biznesowym i instytucjach międzynarodowych. Zajęcia będą ściśle powiązane z aktualnymi wydarzeniami oraz dynamicznie zmieniającymi się warunkami ekonomicznymi na świecie. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
jest gotów do uznania znaczenia wiedzy o globalnych zmianach ekonomicznych i politycznych jako ważnych czynników kształtujących pracę w globalnym środowisku biznesowym i dyplomatycznym [MS_2_K01] |
MS_1_K01 [1/5] |
rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia swoich kompetencji zawodowych w odpowiedzi na dynamicznie zmieniające się warunki gospodarcze i polityczne na świecie [MS_2_K02] |
MS_1_K01 [4/5] |
jest świadomy roli etyki i odpowiedzialności społecznej w prowadzeniu działalności gospodarczej na arenie międzynarodowej [MS_2_K03] |
MS_1_K03 [2/5] |
potrafi wykorzystać swoją wiedzę do identyfikowania i analizy przyczyn i skutków zjawisk politycznych, gospodarczych i społecznych na poziomie międzynarodowym oraz proponować scenariusze ich rozwiązania [MS_2_U01] |
MS_1_U02 [3/5] |
potrafi efektywnie współpracować w zespole, zarówno jako członek, jak i lider, przy realizacji projektów związanych z polityką zagraniczną państw i dyplomacją, postępując w sposób etyczny i odpowiedzialny [MS_2_U02] |
MS_1_U04 [4/5] |
ma poszerzoną wiedzę w zakresie polityki międzynarodowej, w szczególności współpracy politycznej, gospodarczej i kulturalnej [MS_2_W01] |
MS_1_W04 [2/5] |
rozumie wpływ dynamicznie zmieniających się warunków politycznych, ich wpływ na politykę globalną i dyplomację oraz znaczenie dostosowania się do tych zmian w pracy zawodowej [MS_2_W02] |
MS_1_W09 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| konwersatorium [W3-MS-S1-MS_2_K] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
MS_2_K01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||