Public Diplomacy - research project
Kierunek studiów: Międzynarodowe studia nauk politycznych i dyplomacji
Kod programu: W3-S1MS21.2024

Nazwa modułu: | Public Diplomacy - research project |
---|---|
Kod modułu: | W3-MS-S1-PDRP |
Kod programu: | W3-S1MS21.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest analiza działań dyplomatycznych jakie prowadzą państwa za granicą. Osoby studenckie zapoznają się z praktycznym wykorzystaniem narzędzi i strategii, które stosowane są przez państwa dla budowania pozytywnego wizerunku na arenie międzynarodowej. Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową. Osoby studiujące, pracujące w grupach, przygotowują koncepcję wydarzenia promującego za granicą wybrane elementy polskiej kultury lub nauki. Podzielone na grupy osoby studenckie przygotowują w trakcie semestru koncepcję wydarzenia (wraz z jej budżetem) i prezentują ją na zajęciach, zgodnie z ustalonym harmonogramem. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest gotów do podjęcia skutecznych i świadomych działań w obszarze dyplomacji publicznej i ma świadomość konieczności kierowania się w swoich działaniach zasadami etycznymi [PDRP_K01] |
MS_1_K02 [3/5] |
ma świadomość konieczności pogłębiania swojej wiedzy w zakresie dyplomacji publicznej i jest gotów na zasięganie opinii ekspertów podczas zadań, których nie potrafi samodzielnie zrealizować [PDRP_K02] |
MS_1_K01 [4/5] |
potrafi samodzielnie lub w zespole kreatywnie zaplanować i przedstawić projekt wydarzenia kulturalnego promującego wybrany kraj poza granicami, potrafi również przeprowadzić ewaluację swojego projektu [PDRP_U01] |
MS_1_U05 [3/5] |
potrafi efektywnie współpracować w zespole, również międzynarodowym, pełniąc w nim rolę członka lub lidera, wykazując się otwartością i poszanowaniem dla różnic kulturowych i światopoglądowych [PDRP_U02] |
MS_1_U03 [3/5] |
dzięki posiadanej wiedzy na temat koncepcji Soft Power potrafi kreatywnie zaplanować i zrealizować wydarzenie kulturalne, promujące Polskę poza granicami kraju. Potrafi to przeprowadzić w ramach pracy zespołowej, także w roli lidera [PDRP_U03] |
MS_1_U04 [4/5] |
zna i rozumie kluczowe terminy oraz koncepcje związane z dyplomacją publiczną i posługuje się nimi w języku obcym [PDRP_W01] |
MS_1_W03 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [W3-MS-S1-PDRP_Wr] | 30 |
Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
PDRP_K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |