The Art of Being a Leader
Kierunek studiów: Międzynarodowe studia nauk politycznych i dyplomacji
Kod programu: W3-S1MS21.2024

Nazwa modułu: | The Art of Being a Leader |
---|---|
Kod modułu: | W3-MS-S1-ABL |
Kod programu: | W3-S1MS21.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zilustrowanie tematu ryzyka i nagrody w procesie podejmowania decyzji, a tym samym ma na celu wprowadzenie osób studiujących do badania przywództwa. Nadrzędnym tematem jest zasada tak zwanej "skóry w grze", która odnosi się do sytuacji, w których decydenci, w różnych środowiskach społecznych i politycznych, narażają się na ryzyko związane z ich decyzjami. I odwrotnie, liderzy, którzy podejmują decyzje bez stosowania tej zasady, narażają siebie i innych na potencjalnie ogromne negatywne konsekwencje. Problemy, które będą omawiane w tym kursie są zakorzenione w różnych środowiskach politycznych i kulturowych, podczas gdy analiza tego kursu będzie interdyscyplinarna, z przykładami z następujących dziedzin: ekonomia, filozofia, etyka, teoria prawdopodobieństwa, religia i historia. Globalne ukierunkowanie tego kursu pozwoli zbadać szereg różnych zjawisk społecznych takich, jak konkurencja między religiami w różnych częściach świata, praktyki handlowe w różnych systemach gospodarczych, globalny problem organizacji przestępczych, z których wszystkie pokażą również znaczenie zasady "skóry w grze" i jej zastosowania w sztuce dobrego przywództwa. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma zdolność krytycznej oceny sytuacji przywódczych, w których brak zasady "skóry w grze" może prowadzić do negatywnych konsekwencji dla decydentów i otoczenia [ABL_K01] |
MS_1_K01 [3/5] |
potrafi analizować i interpretować przykłady z ekonomii, filozofii, etyki, teorii prawdopodobieństwa, religii i historii, ilustrujące zastosowanie zasady "skóry w grze" [ABL_U01] |
MS_1_U01 [4/5] |
potrafi zastosować interdyscyplinarne podejście do analizy problemów związanych z przywództwem, uwzględniając różnorodne perspektywy polityczne i kulturowe [ABL_U02] |
MS_1_U01 [4/5] |
posiada wiedzę na temat zasady "skóry w grze" oraz jej wpływu na podejmowanie decyzji w różnych kontekstach politycznych i społecznych [ABL_W01] |
MS_1_W06 [3/5] |
posiada zrozumienie globalnych zjawisk społecznych, takich jak konkurencja między religiami, praktyki handlowe w różnych systemach gospodarczych oraz organizacje przestępcze, w kontekście przywództwa i podejmowania decyzji [ABL_W02] |
MS_1_W02 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W3-MS-S1-ABL_C] | 30 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Analiza SWOT [b10] |
zaliczenie |
ABL_K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |