The Art of Being a Leader Kierunek studiów: Międzynarodowe studia nauk politycznych i dyplomacji
Kod programu: W3-S1MS21.2024

Nazwa modułu: The Art of Being a Leader
Kod modułu: W3-MS-S1-ABL
Kod programu: W3-S1MS21.2024
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest zilustrowanie tematu ryzyka i nagrody w procesie podejmowania decyzji, a tym samym ma na celu wprowadzenie osób studiujących do badania przywództwa. Nadrzędnym tematem jest zasada tak zwanej "skóry w grze", która odnosi się do sytuacji, w których decydenci, w różnych środowiskach społecznych i politycznych, narażają się na ryzyko związane z ich decyzjami. I odwrotnie, liderzy, którzy podejmują decyzje bez stosowania tej zasady, narażają siebie i innych na potencjalnie ogromne negatywne konsekwencje. Problemy, które będą omawiane w tym kursie są zakorzenione w różnych środowiskach politycznych i kulturowych, podczas gdy analiza tego kursu będzie interdyscyplinarna, z przykładami z następujących dziedzin: ekonomia, filozofia, etyka, teoria prawdopodobieństwa, religia i historia. Globalne ukierunkowanie tego kursu pozwoli zbadać szereg różnych zjawisk społecznych takich, jak konkurencja między religiami w różnych częściach świata, praktyki handlowe w różnych systemach gospodarczych, globalny problem organizacji przestępczych, z których wszystkie pokażą również znaczenie zasady "skóry w grze" i jej zastosowania w sztuce dobrego przywództwa.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma zdolność krytycznej oceny sytuacji przywódczych, w których brak zasady "skóry w grze" może prowadzić do negatywnych konsekwencji dla decydentów i otoczenia [ABL_K01]
MS_1_K01 [3/5] MS_1_K04 [1/5]
potrafi analizować i interpretować przykłady z ekonomii, filozofii, etyki, teorii prawdopodobieństwa, religii i historii, ilustrujące zastosowanie zasady "skóry w grze" [ABL_U01]
MS_1_U01 [4/5]
potrafi zastosować interdyscyplinarne podejście do analizy problemów związanych z przywództwem, uwzględniając różnorodne perspektywy polityczne i kulturowe [ABL_U02]
MS_1_U01 [4/5] MS_1_U06 [3/5]
posiada wiedzę na temat zasady "skóry w grze" oraz jej wpływu na podejmowanie decyzji w różnych kontekstach politycznych i społecznych [ABL_W01]
MS_1_W06 [3/5] MS_1_W09 [2/5] MS_1_W10 [2/5]
posiada zrozumienie globalnych zjawisk społecznych, takich jak konkurencja między religiami, praktyki handlowe w różnych systemach gospodarczych oraz organizacje przestępcze, w kontekście przywództwa i podejmowania decyzji [ABL_W02]
MS_1_W02 [4/5] MS_1_W04 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [W3-MS-S1-ABL_C] 30 Opis [a03] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Analiza SWOT [b10] 
zaliczenie ABL_K01 ABL_U01 ABL_U02 ABL_W01 ABL_W02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)