South and East Asia in International Relations
Kierunek studiów: Międzynarodowe studia nauk politycznych i dyplomacji
Kod programu: W3-S1MS21.2024

Nazwa modułu: | South and East Asia in International Relations |
---|---|
Kod modułu: | W3-MS-S1-SEAIR |
Kod programu: | W3-S1MS21.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy osób studiujących na temat regionów Azji Południowej, Azji Południowo-Wschodniej i Azji Wschodniej oraz ich roli w międzynarodowych stosunkach politycznych. W ramach zajęć poruszane będą w szczególności następujące zagadnienia: systemy religijne i filozoficzne w regionie, problem "wartości azjatyckich" i ich relacji do wartości zachodnich, problemy polityki wewnętrznej i zagranicznej trzech najważniejszych ośrodków cywilizacyjnych i politycznych Azji: Chin, Indii i Japonii, a także ich wpływ na regiony Azji Południowej i Azji Wschodniej. Osoby studiujące zapoznają się również z polityką wewnętrzną i zagraniczną państw Azji Południowo-Wschodniej i wpływem aktorów zewnętrznych na omawiane regiony. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest przygotowany do pracy w środowisko międzynarodowym, jest otwarty na różnice kulturowe, z szacunkiem odnosi się do osób o odmiennych punktach widzenia [SEAIR_K01] |
MS_1_K02 [2/5] |
ma świadomość złożoności relacji politycznych, ekonomicznych i społecznych w regionie Azji Południowej i Wschodniej i jest gotów do poszerzania swojej wiedzy, w tym konsultowania się z ekspertami [SEAIR_K02] |
MS_1_K01 [4/5] |
potrafi określić wpływ Chin, Japonii i Indii na relacje polityczne i społeczne w regionach Azji Południowej, Azji Południowo-Wschodniej i Azji Wschodniej [SEAIR_U01] |
MS_1_U02 [3/5] |
potrafi dostrzec i poddać analizie główne wyzwania i trendy rozwojowe w Azji Południowej i Wschodniej, potrafi opracować scenariusze rozwoju dla wybranego problemu samodzielnie i/lub współpracując w grupie [SEAIR_U02] |
MS_1_U01 [3/5] |
wykorzystując swoją wiedzę w zakresie problemów regionu Azji Środkowej i Wschodniej potrafi rozwiązywać problemy praktyczne i komunikuje rezultaty swoich badań w sposób jasny i rzetelny posługując się specjalistyczną terminologią w języku obcym [SEAIR_U03] |
MS_1_U06 [2/5] |
zna i rozumie uwarunkowania filozoficzne, religijne, historyczne i aksjologiczne stanowiące determinanty rzeczywistości azjatyckiej w opozycji do norm europejskich [SEAIR_W01] |
MS_1_W01 [3/5] |
zna i rozumie złożone relacje polityczne, ekonomiczne, społeczne w regionie Azji Południowej i Wschodniej [SEAIR_W02] |
MS_1_W01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W3-MS-S1-SEAIR_C] | 15 |
Opis [a03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
SEAIR_K01 |
wykład [W3-MS-S1-SEAIR_W] | 30 |
Opis [a03] Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
SEAIR_K02 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |