French for International Relations C Kierunek studiów: Międzynarodowe studia nauk politycznych i dyplomacji
Kod programu: W3-S1MS21.2024

Nazwa modułu: French for International Relations C
Kod modułu: W3-MS-S1-FIR_C
Kod programu: W3-S1MS21.2024
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: francuski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest poszerzanie kompetencji komunikacyjnych w języku francuskim w stosunkach międzynarodowych. W ramach modułu osoby studiujące rozwijają umiejętność rozumienia i tworzenia wypowiedzi ustnych i pisemnych z uwzględnieniem adekwatnych do okoliczności strategii językowych oraz pogłębiają znajomość środków leksykalnych i struktur gramatycznych. Ponadto rozwijają umiejętność samodzielnego uczenia się, pracy w zespole i skutecznego porozumiewania się w środowisku z różnych obszarów kulturowych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest w stanie dokonać samooceny zdobytego poziomu kompetencji komunikacyjnych w zakresie języka francuskiego stosowanego w pracy dyplomaty [FIR_C_K01]
MS_1_K01 [3/5]
wykazuje gotowość do współdziałania z innymi osobami w sytuacjach związanych z pracą zawodową wymagających użycia języka francuskiego [FIR_C_K02]
MS_1_K02 [3/5]
rozumie oraz tworzy poprawne i zrozumiałe typowe wypowiedzi ustne i pisemne w języku francuskim, wykorzystując adekwatne do sytuacji komunikacyjnej słownictwo stosowane w pracy dyplomaty i w działalności międzynarodowej [FIR_C_U01]
MS_1_U07 [3/5]
potrafi przyjmować role odpowiednio do zaistniałych typowych sytuacji występujących w obszarze współpracy międzynarodowej i dyplomacji z wykorzystaniem technik informacyjno-komunikacyjnych języka francuskiego [FIR_C_U02]
MS_1_U08 [3/5]
potrafi rozwiązywać typowe problemy w komunikacji interpersonalnej językowej i kulturowej stosownie do specyfiki języka francuskiego [FIR_C_U03]
MS_1_U04 [3/5] MS_1_U07 [3/5]
potrafi wyrażać własne opinie, sformułowane poprawnie pod względem logicznym, oraz wyciągać wnioski stosując język francuski [FIR_C_U04]
MS_1_U07 [3/5] MS_1_U08 [3/5]
zna i rozumie stylistyczne i składniowe różnice między językiem ojczystym i francuskim, mówionym i pisanym oraz znaczenie poprawnego redagowania prostych tekstów [FIR_C_W01]
MS_1_W11 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [W3-MS-S1-FRI_C_L] 45 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Autoedukacja [f01] 
zaliczenie FIR_C_K01 FIR_C_K02 FIR_C_U01 FIR_C_U02 FIR_C_U03 FIR_C_U04 FIR_C_W01
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)