Introduction to Research Projects
Kierunek studiów: Międzynarodowe studia nauk politycznych i dyplomacji
Kod programu: W3-S1MS21.2024

Nazwa modułu: | Introduction to Research Projects |
---|---|
Kod modułu: | W3-MS-S1-IRP |
Kod programu: | W3-S1MS21.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Głównym celem modułu jest zdobycie przez osoby studiujące wiedzy na temat metod badawczych wykorzystywanych do badania otaczającej ich rzeczywistości. Zajęcia mają również na celu wyostrzenie umiejętności analitycznych studentów poprzez zachęcanie ich do systematycznego myślenia o metodach nauk społecznych i ich związku z religią i polityką. Celem kursu jest także przygotowanie studentów do pracy nad przygotowaniem projektów w grupach międzynarodowych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma świadomość odpowiedzialności za własną pracę, dba o właściwy dobór oraz wykorzystanie źródeł i szanuje przepisy prawa związane z ochroną własności intelektualnej [IRP_K01] |
MS_1_K04 [3/5] |
dokonuje krytycznej oceny własnych kompetencji i ma świadomość poziomu swojej wiedzy, jest przygotowany do zdobywania i poszerzania wiedzy uwzględniając opinię ekspertów [IRP_K02] |
MS_1_K01 [4/5] |
potrafi stawiać pytania, definiować problemy badawcze i projektować proces badawczy samodzielnie lub w grupie pełniąc w niej rolę lidera lub uczestnika, również w grupie międzynarodowej [IRP_U01] |
MS_1_U04 [3/5] |
potrafi krytycznie odnosić się do argumentów i prezentować własne stanowisko w sposób merytoryczny, szanując punkt widzenia osoby z innego kręgu kulturowego i o odmiennych poglądach [IRP_U02] |
MS_1_U03 [4/5] |
potrafi odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób uzyskano dowody empiryczne i w jakim stopniu dane zarówno wewnętrznie jak i zewnętrznie są ważne, czy wynikowy model pozwala przewidzieć przyszłe wyniki i jak dokładne są te przewidywania [IRP_U03] |
MS_1_U05 [2/5] |
ma wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań społecznych, w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych [IRP_W01] |
MS_1_W06 [4/5] |
zna i rozumie różne metody badawcze stosowane w naukach społecznych co pozwala na stworzenie skutecznego projektu badawczego [IRP_W02] |
MS_1_W06 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W3-MS-S1-IRP_C] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
IRP_K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |