Introduction to Research Projects Kierunek studiów: Międzynarodowe studia nauk politycznych i dyplomacji
Kod programu: W3-S1MS21.2024

Nazwa modułu: Introduction to Research Projects
Kod modułu: W3-MS-S1-IRP
Kod programu: W3-S1MS21.2024
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Głównym celem modułu jest zdobycie przez osoby studiujące wiedzy na temat metod badawczych wykorzystywanych do badania otaczającej ich rzeczywistości. Zajęcia mają również na celu wyostrzenie umiejętności analitycznych studentów poprzez zachęcanie ich do systematycznego myślenia o metodach nauk społecznych i ich związku z religią i polityką. Celem kursu jest także przygotowanie studentów do pracy nad przygotowaniem projektów w grupach międzynarodowych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość odpowiedzialności za własną pracę, dba o właściwy dobór oraz wykorzystanie źródeł i szanuje przepisy prawa związane z ochroną własności intelektualnej [IRP_K01]
MS_1_K04 [3/5]
dokonuje krytycznej oceny własnych kompetencji i ma świadomość poziomu swojej wiedzy, jest przygotowany do zdobywania i poszerzania wiedzy uwzględniając opinię ekspertów [IRP_K02]
MS_1_K01 [4/5]
potrafi stawiać pytania, definiować problemy badawcze i projektować proces badawczy samodzielnie lub w grupie pełniąc w niej rolę lidera lub uczestnika, również w grupie międzynarodowej [IRP_U01]
MS_1_U04 [3/5] MS_1_U06 [2/5] MS_1_U09 [2/5]
potrafi krytycznie odnosić się do argumentów i prezentować własne stanowisko w sposób merytoryczny, szanując punkt widzenia osoby z innego kręgu kulturowego i o odmiennych poglądach [IRP_U02]
MS_1_U03 [4/5]
potrafi odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób uzyskano dowody empiryczne i w jakim stopniu dane zarówno wewnętrznie jak i zewnętrznie są ważne, czy wynikowy model pozwala przewidzieć przyszłe wyniki i jak dokładne są te przewidywania [IRP_U03]
MS_1_U05 [2/5] MS_1_U06 [4/5]
ma wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań społecznych, w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych [IRP_W01]
MS_1_W06 [4/5] MS_1_W07 [3/5]
zna i rozumie różne metody badawcze stosowane w naukach społecznych co pozwala na stworzenie skutecznego projektu badawczego [IRP_W02]
MS_1_W06 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [W3-MS-S1-IRP_C] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie IRP_K01 IRP_K02 IRP_U01 IRP_U02 IRP_U03 IRP_W01 IRP_W02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)