Trening umiejętności społecznych
Kierunek studiów: Międzynarodowe studia nauk politycznych i dyplomacji
Kod programu: W3-S1MS21.2024

Nazwa modułu: | Trening umiejętności społecznych |
---|---|
Kod modułu: | W3-MS-S1-TUS |
Kod programu: | W3-S1MS21.2024 |
Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć „Trening umiejętności społecznych” jest wyposażenie studentów w kompetencje z zakresu skutecznej komunikacji (werbalnej i niewerbalnej), której celem jest m.in. umiejętność krytycznego ustosunkowywania się do argumentów oraz przedstawiania własnego stanowiska w sposób merytoryczny z poszanowaniem odmiennych poglądów. Studenci będą pracowali nad sposobami reakcji na własne emocje, ich ekspresji. Ważnym aspektem będzie przygotowanie uczestników do pracy w grupie. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student jest świadomy własnych emocji, panuje nad ich ekspresją i potrafi wpływać na emocje innych. [TUS_K01] |
MS_1_K01 [3/5] |
Student ma świadomość odpowiedzialności za działania podejmowane w zespole, jest zdolny do skutecznej pracy w grupie. [TUS_K02] |
MS_1_K03 [3/5] |
Student ma świadomość różnic interpersonalnych. [TUS_U01] |
MS_1_U03 [4/5] |
Student potrafi niwelować konflikty w zespole i twórczo je wykorzystywać, zamieniając konflikt destruktywny w konstruktywny. [TUS_U02] |
MS_1_U03 [4/5] |
Student zna zasady komunikacji społecznej, z odniesieniem do aktów komunikacyjnych w aspekcie ogólnym i interpersonalnym. [TUS_W01] |
MS_1_W10 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [W3-MS-S1-TUS_Wr] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Analiza SWOT [b10] Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] Prezentacja [c07] Metody waloryzacyjne - impresyjne [c08] Metody waloryzacyjne - ekspresyjne [c09] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Projektowanie [e04] |
zaliczenie |
TUS_K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |