Common Foreign and Security Policy
Kierunek studiów: Międzynarodowe studia nauk politycznych i dyplomacji
Kod programu: W3-S1MS21.2024

Nazwa modułu: | Common Foreign and Security Policy |
---|---|
Kod modułu: | W3-MS-S1-CFSP |
Kod programu: | W3-S1MS21.2024 |
Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie osób studiujących z charakterem prawnym i ewolucją struktury Unii Europejskiej (Wspólnot Europejskich) oraz z genezą, istotą, celami i zasadami Wspólnej Polityki Zagranicznej i Bezpieczeństwa. Osoby studiujące nabywają również wiedzę o instytucjach działających w ramach WPZiB oraz aktualnych, wybranych aspektach realizacji WPZiB. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest przygotowany do pracy w organizacjach i instytucjach publicznych, w organizacjach i instytucjach międzynarodowych (europejskich) [CFSP_K01] |
MS_1_K02 [3/5] |
rozumie potrzebę zdobywania wiedzy i nowych umiejętności [CFSP_K02] |
MS_1_K01 [4/5] |
potrafi prawidłowo analizować oraz wyjaśniać procesy i zjawiska społeczne i polityczne zachodzące w międzynarodowym otoczeniu Unii Europejskiej [CFSP_U01] |
MS_1_U01 [4/5] |
potrafi prawidłowo ocenić i zinterpretować zależności zachodzące pomiędzy procesami politycznymi, ekonomicznymi, społecznymi, historycznymi i kulturowymi w międzynarodowym otoczeniu Unii Europejskiej oraz ich wpływ na Wspólną Politykę Zagraniczną i Bezpieczeństwa [CFSP_U02] |
MS_1_U02 [4/5] |
potrafi wykorzystać swoją wiedzę oraz umiejętności analityczne w komunikacji w języku obcym [CFSP_U03] |
MS_1_U07 [3/5] |
wykazuje się zaawansowanym poziomem wiedzy z zakresu integracji europejskiej, Unii Europejskiej oraz Wspólnej Polityki Zagranicznej i Bezpieczeństwa [CFSP_W01] |
MS_1_W05 [4/5] |
Wykazuje się zaawansowanym poziomem wiedzy na temat historycznych, politycznych, ekonomicznych, społecznych, kulturowych i prawnych uwarunkowań procesu integracji europejskiej, w tym współpracy w zakresie polityki zagranicznej i bezpieczeństwa [W_02] |
MS_1_W02 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W3-MS-S1-CFSP_W] | 20 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Analiza SWOT [b10] Prezentacja [c07] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
CFSP_K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |