Debating Skills
Kierunek studiów: Międzynarodowe studia nauk politycznych i dyplomacji
Kod programu: W3-S1MS21.2024

Nazwa modułu: | Debating Skills |
---|---|
Kod modułu: | W3-MS-S1-DS |
Kod programu: | W3-S1MS21.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie osoby studiującej z etapami wystąpień publicznych oraz technikami przydatnymi w ich przygotowywaniu. Po ukończeniu modułu osoba studiująca powinna posiadać wiedzę pozwalającą na identyfikację czynników wpływających na skuteczne wystąpienia publiczne. Osoba studiująca nabędzie także umiejętność przygotowywania przemówień, prezentowania własnych argumentów oraz obrony swojego punktu widzenia. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
wykorzystuje wiedzę z zakresu teorii wystąpień publicznych w komunikowaniu się z otoczeniem [DS_K01] |
MS_1_K04 [4/5] |
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w życiu publicznym. [DS_K02] |
MS_1_K02 [4/5] |
potrafi przygotować skuteczne wystąpienie publiczne i je wygłosić [DS_U01] |
MS_1_U07 [4/5] |
potrafi publicznie prezentować własne stanowisko w sposób merytoryczny z poszanowaniem odmiennych poglądów [DS_U02] |
MS_1_U03 [5/5] |
ma podstawową wiedzę na temat procesów komunikowania się interpersonalnego i społecznego [DS_W01] |
MS_1_W10 [5/5] |
ma wiedzę na temat metod i technik wykorzystywanych w wystąpieniach publicznych [DS_W02] |
MS_1_W06 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W3-MS-S1-DS_C] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Analiza SWOT [b10] Pokaz/demonstracja [c06] Prezentacja [c07] Metody waloryzacyjne - ekspresyjne [c09] Obserwacja [e06] Symulacja [e07] Autoedukacja [f01] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
DS_K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |