Religions and Philosophical System
Kierunek studiów: Międzynarodowe studia nauk politycznych i dyplomacji
Kod programu: W3-S1MS21.2024

Nazwa modułu: | Religions and Philosophical System |
---|---|
Kod modułu: | W3-MS-S1-RPS |
Kod programu: | W3-S1MS21.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć jest zapoznanie osób studiujących z najważniejszymi systemami religijnymi filozoficznymi na świecie. Studenci zapoznają się ze specyfiką systemów oraz ich implikacjami dla polityki w wymiarze międzynarodowym. Studenci zgłębiają historię, rozwój i znaczenie chrześcijaństwa jako religii i systemu filozoficznego, który pomógł ukształtować znaczną część zachodniej tradycji myślenia i kultury. Oprócz analizy wpływu chrześcijaństwa na starożytny i współczesny świat, zbadane zostaną również jego interakcje z innymi głównymi tradycjami religijnymi, takimi jak judaizm i islam. Uczestnicy kursu zapoznają się również z kluczowymi pojęciami w naukach społecznych, takimi jak sekularyzacja, modernizacja i rozwój. Po ukończeniu kursu studenci nie tylko poszerzą swoją wiedzę na temat kluczowych pojęć filozoficznych (tj. dobro, zło, sprawiedliwość), ale także staną się znacznie lepiej zorientowani w dziedzinie historii religii i analizy zjawisk towarzyszących nowoczesności. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma świadomość wpływu religii na społeczność międzynarodową a jako świadomy/a obywatel/ka rozumie konieczność stałego poszerzania swojej wiedzy w zakresie religii i systemów filozoficznych [RPS_K01] |
MS_1_K01 [4/5] |
interpretuje i analizuje teksty związane z różnymi religiami i systemami filozoficznymi przedstawiając wyniki swoich badań z poszanowaniem różnic kulturowych i światopoglądowych innych uczestników [RPS_K02] |
MS_1_K04 [4/5] |
odwołując się do wiedzy teoretycznej potrafi dostrzec i analizować zależności pomiędzy religią/religiami a zjawiskami występującymi w przestrzeni międzynarodowej, komunikuje wnioski ze swoich obserwacji w języku obcym [RPS_U01] |
MS_1_U01 [3/5] |
ma zaawansowaną wiedzę na temat systemów filozoficznych, umie scharakteryzować najważniejsze religie i ich wpływ na współczesne stosunki międzynarodowe, a także rozumie kontekst historyczny, społeczny i kulturowy, w którym powstały poszczególne religie i systemy filozoficzne [RPS_W01] |
MS_1_W09 [3/5] |
zna i rozumie relacje między religią a polityką w wymiarze państwowym i międzynarodowym, a także w powiązaniu z polityką zagraniczną i dyplomacją [RPS_W02] |
MS_1_W05 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W3-MS-S1-RPS_C] | 30 |
Opis [a03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] |
zaliczenie |
RPS_K01 |
wykład [W3-MS-S1-RPS_W] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład monograficzny [a02] Odczyt [a04] Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] |
zaliczenie |
RPS_K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |