Systemy kształcenia na odległość (na przykładzie systemu kształcenia na odległość CLMS MOODLE) Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2014

Nazwa modułu: Systemy kształcenia na odległość (na przykładzie systemu kształcenia na odległość CLMS MOODLE)
Kod modułu: 12-PE-WM-N1-10SKO
Kod programu: 12-N1PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Przedmiot systemy kształcenia na odległośćma umożliwić studentom zapoznanie z systemem kształcenia na odległość (LMS) MOODLE. Ogólne cele zajęć z przedmiotu polegają na aktualizacji, kształtowaniu, poszerzeniu, pogłębieniu u studentów wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych w zakresie stosowania LMS MOODLE, tworzenia treści dydaktycznych za pomocą narzędzi w nim zawartych i wykorzystania LMS w pracy. Zajęcia polegają na praktycznych ćwiczeniach z zakresu tworzeniu treści dydaktycznych (oraz oceny ich przydatności), tworzeniu lekcji, quizów, zadań itp. . Dodatkowo przedstawia się zagadnienia i rozwiązuje problemy związane z administracją systemu oraz administracją kursu.
Wymagania wstępne:
Posiadanie podstawowych umiejętności obsługi komputera,
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia; docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych. [_K_1]
K_K01 [3/5] K_K02 [4/5]
ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki [_K_2]
K_K03 [1/5] K_K05 [2/5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie; odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne [_K_3]
potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT) [_U_1]
K_U02 [2/5] K_U04 [3/5]
posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań; potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi, zawodowymi, moralnymi [_U_2]
K_U05 [1/5] K_U10 [2/5]
potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych; potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych [_U_3]
K_U12 [4/5] K_U13 [5/5]
potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej; potrafi przetwarzać teksty, wykorzystywać arkusze kalkulacyjne, korzystać z baz danych, posługiwać się grafiką prezentacyjną, korzystać z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwać i przetwarzać informacje; potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą), korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii; potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w wykonywanej działalności; potrafi zaprojektować i utworzyć kurs na platformie MOODLE; potrafi zmienić parametry kursu; potrafi zastosować standardowe i wybrane dodatkowe narzędzia dostępne na platformie; potrafi zarządzać kontami użytkowników kursu i przydzielać im role; umie zarządzać kursem; [_U_4]
KN_U04 [1/5] KN_U08 [3/5] KN_U12 [2/5] KN_U18 [1/5]
zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych; ma elementarną wiedzę o miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi [_W_1]
K_W01 [1/5] K_W02 [2/5]
ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej; ma elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych [_W_2]
K_W15 [2/5] K_W17 [1/5]
ma elementarną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju; ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych [_W_3]
K_W18 [3/5] K_W19 [1/5]
Zna podstawy zastosowania systemów zarządzania treścią edukacyjną, stosowanych w technice komputerowej, na potrzeby procesu dydaktycznego. [_W_4]
K_W13 [1/5] KN_W15 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
ukończenie kursu e-learningowego (m.in.na poziomie 50%) Zadanie zaliczeniowe 1 [_w_1]
Sprawdzenie czy student potrafi wykonać nieliniowy materiał dydaktyczny przy użyciu narzędzia LMS MOODLE Lekcja. Nieliniowa lekcja powinna zawierać przynajmniej 50 stron (z pytaniami), przynajmniej 1 klaster, przynajmniej 3 wątki. Ustawienia techniczne lekcji muszą zezwalać na swobodne korzystanie z jej zawartości
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _U_2 _U_3 _U_4 _W_1 _W_2 _W_3 _W_4
ukończenie kursu e-learningowego (m.in.na poziomie 50%) Zadanie zaliczeniowe 2 [_w_2]
ukończenie kursu e-learningowego (m.in.na poziomie 50%) Zadanie zaliczeniowe 1
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _U_2 _U_3 _W_1 _W_2 _W_3
ukończenie kursu e-learningowego (m.in.na poziomie 50%) Zadanie zaliczeniowe 3 [_w_3]
Sprawdzenie czy student potrafi wykonać materiał dydaktyczny przy użyciu narzędzia LMS MOODLE Zadanie
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _U_2 _U_3 _W_1 _W_2 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [_fns_1]
Kurs e-learningowy wybranych zagadnień podstawowych z LMS MOODLE z wykorzystaniem multimediów i pomocy audiowizualnych;Kształtowanie praktycznych umiejętności w zakresietworzenia treści dydaktycznych przy użyciu narzędzi dostępnych w LMS MOODLE Sprawdzenie czy student potrafi wykonać nieliniowy materiał dydaktyczny przy użyciu narzędzia LMS MOODLE Lekcja Zadanie zaliczeniowe 1 (Opracowanie nieliniowego materiału dydaktycznego przy użyciu narzędzia LMS MOODLE Lekcja na wybrany temat, po uzgodnieniu z prowadzącym) Sprawdzenie czy student potrafi wykonać materiał dydaktyczny przy użyciu narzędzia LMS MOODLE Quiz. Zadanie zaliczeniowe 2 (Opracowanie materiału dydaktycznego przy użyciu narzędzia LMS MOODLE Quiz na temat zgodny z zadaniem zaliczeniowym 1) Sprawdzenie czy student potrafi wykonać materiał dydaktyczny przy użyciu narzędzia LMS MOODLE Zadanie Zadanie zaliczeniowe 3 (Opracowanie materiału dydaktycznego przy użyciu narzędzia LMS MOODLE Zadanie na temat zgodny z zadaniem zaliczeniowym 1)
14
Lektura uzupełniająca (w wersji drukowanej bądź elektronicznej), jej analiza; Udział w kursie e-learningowym; praca z tekstem;Utrwalenie praktycznych umiejętności w zakresie tworzenia treści dydaktycznych przy użyciu narzędzi dostępnych w LMS MOODLE Udział w kursie zdalnym, ukończenie „Systemy kształcenia na odległość” (min. na poziomie 50%).
50 ukończenie kursu e-learningowego (m.in.na poziomie 50%) Zadanie zaliczeniowe 1 [_w_1] ukończenie kursu e-learningowego (m.in.na poziomie 50%) Zadanie zaliczeniowe 2 [_w_2] ukończenie kursu e-learningowego (m.in.na poziomie 50%) Zadanie zaliczeniowe 3 [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)