Wspomaganie rozwoju psychoruchowego Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2024

Nazwa modułu: Wspomaganie rozwoju psychoruchowego
Kod modułu: ET22
Kod programu: W3-S1PE19.2024
Semestr: semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł wprowadza w problematykę wspomagania oraz stymulowania rozwoju psychoruchowego dziecka. W trakcie zajęć omówione zostaną metody pedagogicznej diagnozy, metody, formy i zasady wspomagania rozwoju dziecka oraz metodyczne aspekty współpracy środowisk wychowawczych. Wszystkie efekty kształcenia modułu powiązane są z ćwiczeniową formą kształcenia.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Rozumie potrzebę współpracy z wszystkimi podmiotami procesu wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka/ucznia. [K01]
KN3_K02 [5/5] KN3_K03 [5/5]
Student potrafi zaplanować proces diagnozy pedagogicznej, rozpoznać wyjściowe warunki wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka/ucznia oraz dokonać ewaluacji procesu terapeutycznego. [U01]
KN3_U01 [4/5] KN3_U04 [5/5] KN3_U09 [5/5] KN3_U10 [4/5] KN3_U12 [4/5]
Potrafi dobrać odpowiednie metody, formy, środki dydaktyczne oraz zaplanować proces wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka/ucznia. [U02]
KN3_U05 [5/5] KN3_U06 [5/5] KN3_U07 [5/5]
Student zna metody pedagogicznej diagnozy rozwoju psychoruchowego dziecka/ucznia. [W01]
KN3_W05 [4/5] KN3_W08 [4/5] KN3_W09 [5/5] KN3_W12 [4/5]
Student zna metody, formy i zasady wspomagania rozwoju psychoruchowego dzieci/uczniów. [W02]
KN3_W02 [4/5] KN3_W05 [5/5] KN3_W08 [5/5] KN3_W09 [4/5] KN3_W10 [5/5] KN3_W11 [5/5] KN3_W12 [5/5]
Student zna metodyczne aspekty współpracy środowisk wychowawczych. [W03]
KN3_W01 [4/5] KN3_W11 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [ET22] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Prezentacja [c07] 
Praca z komputerem [d01] 
Praca z podręcznikiem programowym [d02] 
Symulacja [e07] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie K01 U01 U02 W01 W02 W03
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)