Prawne aspekty pracy opiekuńczo-wychowawczej i terapii pedagogicznej
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2024

Nazwa modułu: | Prawne aspekty pracy opiekuńczo-wychowawczej i terapii pedagogicznej |
---|---|
Kod modułu: | ET16 |
Kod programu: | W3-S1PE19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Prawne aspekty pracy opiekuńczo-wychowawczej i terapii pedagogicznej koncentruje się na treściach obejmujących wiedzę i umiejętności z zakresu prawnych aspektów funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz prowadzenia wobec niego działań wspierających i pomocowych. Celem modułu jest poznanie podstaw prawnych funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, prowadzenia diagnozy specyficznych trudności w uczeniu się oraz postępowania wspierającego w tym zakresie w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej, a także organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie prawne aspekty funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się [T_P_1] |
KN3_W09 [5/5] |
Student zna prawne aspekty diagnozy specyficznych trudności w uczeniu się oraz organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w tym zakresie [T_P_2] |
KN3_W05 [1/5] |
Student potrafi analizować prawne aspekty funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, podejmowania wobec niego działań wspierających i pomocowych w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej [T_P_3] |
KN3_U01 [3/5] |
Student potrafi analizować aspekty prawne organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej [T_P_4] |
KN3_U02 [3/5] |
Student potrafi analizować i interpretować prawne aspekty diagnozowania specyficznych trudności w uczeniu się [T_P_5] |
KN3_U01 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [01] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
T_P_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |