Prawne aspekty pracy opiekuńczo-wychowawczej i terapii pedagogicznej Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2024

Nazwa modułu: Prawne aspekty pracy opiekuńczo-wychowawczej i terapii pedagogicznej
Kod modułu: ET16
Kod programu: W3-S1PE19.2024
Semestr: semestr letni 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł Prawne aspekty pracy opiekuńczo-wychowawczej i terapii pedagogicznej koncentruje się na treściach obejmujących wiedzę i umiejętności z zakresu prawnych aspektów funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz prowadzenia wobec niego działań wspierających i pomocowych. Celem modułu jest poznanie podstaw prawnych funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, prowadzenia diagnozy specyficznych trudności w uczeniu się oraz postępowania wspierającego w tym zakresie w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej, a także organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i rozumie prawne aspekty funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się [T_P_1]
KN3_W09 [5/5] KN3_W10 [5/5]
Student zna prawne aspekty diagnozy specyficznych trudności w uczeniu się oraz organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w tym zakresie [T_P_2]
KN3_W05 [1/5] KN3_W11 [4/5]
Student potrafi analizować prawne aspekty funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, podejmowania wobec niego działań wspierających i pomocowych w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej [T_P_3]
KN3_U01 [3/5] KN3_U07 [3/5]
Student potrafi analizować aspekty prawne organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej [T_P_4]
KN3_U02 [3/5] KN3_U09 [1/5]
Student potrafi analizować i interpretować prawne aspekty diagnozowania specyficznych trudności w uczeniu się [T_P_5]
KN3_U01 [3/5] KN3_U04 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [01] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Prezentacja [c07] 
zaliczenie T_P_1 T_P_2 T_P_3 T_P_4 T_P_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)