Pedagogika lecznicza
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2024

Nazwa modułu: | Pedagogika lecznicza |
---|---|
Kod modułu: | ET15 |
Kod programu: | W3-S1PE19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Student zapoznaje się z medycznymi podstawami pedagogiki leczniczej, a także z funkcjonowaniem ucznia z chorobą przewlekłą |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Absolwent potrafi analizować medyczne podstawy pedagogiki leczniczej oraz funkcjonowanie ucznia z chorobą przewlekła; określać etiopatogenezę specyficznych trudności w uczeniu się. [E.1K.U2] |
KN3_U04 [5/5] |
Absolwent zna i rozumie medyczne podstawy pedagogiki leczniczej; funkcjonowanie ucznia w sytuacji choroby przewlekłej; etiopatogenezę specyficznych trudności w uczeniu się. [E.1K.W2] |
KN3_W03 [5/5] |
Absolwent zna i rozumie psychologiczno-pedagogiczne aspekty pedagogiki korekcyjnej i oddziaływań terapeutycznych; podstawy neuropsychologii; psychologiczne uwarunkowania procesów poznawczych; logopedyczne aspekty specyficznych trudności w uczeniu się. [E.1K.W3] |
KN3_W02 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [Ć] | 15 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
E.1K.U2 |
wykład [W] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Prezentacja [c07] |
egzamin |
E.1K.W2 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |