Pedagogika pracy
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2024

Nazwa modułu: | Pedagogika pracy |
---|---|
Kod modułu: | ET12 |
Kod programu: | W3-S1PE19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnej pracy z osobami dorosłymi we wspierania ich w budowaniu ścieżek kariery zawodowe oraz pokonywaniu barier na rynku pracy. Program ma na celu nie tylko przekazanie teoretycznych podstaw, ale również praktyczne zapoznanie z różnorodnymi metodami dydaktycznymi przydatnymi w pracy z osobami dorosłymi. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Absolwent rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces
uczenia się innych osób oraz ich rozwoju zawodowego; Jego gotów do autorefleksji nad rozwojem zawodowym. [E.1K.K1] |
KN3_W14 [4/5] |
Absolwent potrafi zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju zawodowego i wspomagać w tym zakresie uczniów; oceniać możliwości rynku pracy, dostępne ścieżki edukacji ustawicznej; elastycznie podchodzić do przeszkód na drodze kariery. [E.1K.U3] |
KN3_W14 [4/5] |
Absolwent potrafi współpracować z nauczycielami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy. [E.2K.K4] |
KN3_U09 [4/5] |
Absolwent zna i rozumie proces wspomagania ucznia w projektowaniu ścieżki edukacyjno- zawodowej, znaczenie przygotowania uczniów do samokształcenia, pracy nad własnym rozwojem oraz do aktywnego uczestnictwa w rynku pracy; pojęcia rynku edukacyjnego i rynku pracy, drogi rozwoju zawodowego; znaczenie uczenia się przez całe życie; sposoby radzenia sobie ze stresem, niepewnością i jak elastycznie podchodzić do przeszkód na drodze kariery. [ET12_W1] |
KN3_K01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [ET12C] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Prezentacja [c07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
E.1K.U3 |
wykład [ET12W] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
egzamin |
E.1K.K1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |