Postawy wsparcia rodziny Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2024

Nazwa modułu: Postawy wsparcia rodziny
Kod modułu: ET11
Kod programu: W3-S1PE19.2024
Semestr: semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest zapoznanie studentów ze współczesnymi zagrożeniami rodziny, instytucjonalnymi formami wsparcia jej rozwoju z szczególnym uwzględnieniem roli szkoły we wspieraniu środowiska rodzinnego w pracy z dzieckiem ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. Moduł obejmuje również treści związane z podstawami profilaktyki i terapii rodziny.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student potrafi analizować oraz interpretować prawne oraz instytucjonalne aspekty związane z zagrożeniami rodziny z szczególnym uwzględnieniem funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Potrafi zaplanować postępowanie wspierające wobec rodziny dotkniętej trudnościami, znajdującej się w sytuacji kryzysowej, wymagającej organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej. [U01]
KN3_U01 [3/5] KN3_U04 [3/5] KN3_U05 [3/5] KN3_U06 [3/5] KN3_U10 [3/5]
Student zna i rozumie psychologiczno-pedagogiczne aspekty oddziaływań terapeutycznych skierowanych na rodzinę i jej czlonków oraz uwarunkowania związane z trudnościami oraz zagrożeniami dotykajacymi współczesną rodzinę. [W01]
KN3_W01 [3/5] KN3_W02 [3/5] KN3_W08 [3/5] KN3_W11 [3/5]
Student posiada wiedzę na temat prawnych aspektów postępowania wspierającego wobec ucznia w rodzinie, szkole i poradni psychologiczno- -pedagogicznej, a także prawne aspekty diagnozy specyficznych trudności w uczeniu się oraz organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w tym zakresie. [W02]
KN3_W01 [3/5] KN3_W02 [3/5] KN3_W05 [3/5] KN3_W08 [3/5] KN3_W11 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [01] 15 Wykład monograficzny [a02] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Autoedukacja [f01] 
egzamin W01 W02
ćwiczenia [02] 15 Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Prezentacja [c07] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie U01 W02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)