Postawy wsparcia rodziny
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2024

Nazwa modułu: | Postawy wsparcia rodziny |
---|---|
Kod modułu: | ET11 |
Kod programu: | W3-S1PE19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie studentów ze współczesnymi zagrożeniami rodziny, instytucjonalnymi formami wsparcia jej rozwoju z szczególnym uwzględnieniem roli szkoły we wspieraniu środowiska rodzinnego w pracy z dzieckiem ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. Moduł obejmuje również treści związane z podstawami profilaktyki i terapii rodziny. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student potrafi analizować oraz interpretować prawne oraz instytucjonalne aspekty związane z zagrożeniami rodziny z szczególnym uwzględnieniem funkcjonowania ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Potrafi zaplanować postępowanie wspierające wobec rodziny dotkniętej trudnościami, znajdującej się w sytuacji kryzysowej, wymagającej organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej. [U01] |
KN3_U01 [3/5] |
Student zna i rozumie psychologiczno-pedagogiczne aspekty oddziaływań
terapeutycznych skierowanych na rodzinę i jej czlonków oraz uwarunkowania związane z trudnościami oraz zagrożeniami dotykajacymi współczesną rodzinę.
[W01] |
KN3_W01 [3/5] |
Student posiada wiedzę na temat prawnych aspektów postępowania wspierającego wobec ucznia w rodzinie, szkole i poradni psychologiczno- -pedagogicznej, a także prawne aspekty diagnozy specyficznych trudności w uczeniu się oraz organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w tym zakresie.
[W02] |
KN3_W01 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [01] | 15 |
Wykład monograficzny [a02] Wykład konwersatoryjny [b02] Autoedukacja [f01] |
egzamin |
W01 |
ćwiczenia [02] | 15 |
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
U01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |