Tradycje terapii pedagogicznej i pracy opiekuńczo-wychowawczej
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2024

Nazwa modułu: | Tradycje terapii pedagogicznej i pracy opiekuńczo-wychowawczej |
---|---|
Kod modułu: | ET7 |
Kod programu: | W3-S1PE19.2024 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem jest poznanie i rozumienie w teoretycznym i instytucjonalnym wymiarze historycznych przemian terapii pedagogicznej i pracy opiekuńczo-wychowawczej. Treści skupiają się na praktyce i poglądach twórców tego obszaru, ich filozoficznych podstawach, historycznych uwarunkowaniach, konsekwencjach i odniesieniach do współczesności. Kładziony zostaje nacisk na ujmowanie narracji o przeszłości jako tej, która stanowi jednocześnie krytyczną narrację o teraźniejszości i przyszłości terapii pedagogicznej i pracy opiekuńczo-wychowawczej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Absolwent/ka dysponuje gotowością do wykorzystania historycznych kontekstów terapii pedagogicznej i pracy opiekuńczo-wychowawczej do analizy współczesnych, zastanych zdarzeń pedagogicznych. [E.1K.K2.] |
KN3_K08 [5/5] |
Absolwent/ka potrafi analizować przeszłość terapii pedagogicznej i pracy opiekuńczo-wychowawczej; opisywać i analizować historyczne przemiany jej pojęć, celów, zadań, zasad, przedmiotu i podmiotu oddziaływań. [E.1K.U1.] |
KN3_U16 [3/5] |
Absolwent/ka zna i rozumie tradycje oraz historyczne kształtowanie się terapii pedagogicznej i pracy opiekuńczo-wychowawczej: jej pojęć, celów, zadań, zasad, przedmiotu i podmiotu oddziaływań. [E.1K.W1.] |
KN3_W03 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [OW_TT_fs_1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] Praca koncepcyjna [f03] |
egzamin |
E.1K.K2. |
ćwiczenia [OW_TT_fs_2] | 15 |
Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
E.1K.K2. |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |