Patologia społeczna
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2024

Nazwa modułu: | Patologia społeczna |
---|---|
Kod modułu: | ET5 |
Kod programu: | W3-S1PE19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Student zapoznaje się z przedmiotem badawczym patologii społecznej oraz z jej aparaturą pojęciową. Ponadto zapoznaje się z wybranymi zjawiskami patologicznymi o charakterze: samozniszczeniowym (uzależnienia), przestępczym oraz przejawami i przyczynami współczesnego kryzysu więzi społecznej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy podczas zajęć do analizy napotykanych problemów społecznych, pojawiających się lub występujących zjawisk dewiacyjnych. [K01] |
KN3_K04 [2/5] |
Student potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu patologii społecznej – scharakteryzować (opisać) zjawiska dewiacyjne, określać współczesne ich tendencje (skalę), analizować przyczyny ich powstawania, wyszczególnić skutki jakie wywołują oraz wskazać określone działania profilaktyczne (zaradcze). [U01] |
KN3_U01 [4/5] |
Student zna i rozumie teoretyczne założenia zjawisk dewiacyjnych, patologicznych, marginalnych dotykających pojedyncze jednostki, grupy oraz instytucje. Student zna i rozumie etiologię oraz współczesne tendencje rozwoju wybranych patologii społecznych, problemów społecznych. Student zna i rozumie skutki dewiacji społecznych oraz kwestie dotyczące profilaktyki (zapobiegania i przeciwdziałania) występowania dewiacji społecznych (patologiom i problemom społecznym). [W01] |
KN3_W02 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [01] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |