Polityka społeczna
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2024

Nazwa modułu: | Polityka społeczna |
---|---|
Kod modułu: | ET4 |
Kod programu: | W3-S1PE19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest omówienie teoretycznych podstaw polityki społecznej oraz zapoznanie z genezą, ewolucją i podstawowymi pojęciami polityki społecznej, a także odniesienie zdobytej wiedzy do sfery praktycznej polityki społecznej i jej polityk szczegółowych. Studenci zostaną wyposażeni w umiejętności i kompetencje wykorzystywania zdobytej wiedzy z zakresu polityki społecznej do konstruowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do działalności pedagogicznej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student jest gotów do wykorzystywania zdobytej wiedzy z zakresu polityki społecznej do konstruowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do działalności pedagogicznej. [OW_PS_KS1.] |
KN3_K01 [5/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu polityki społecznej w celu analizy i interpretowania zjawisk o charakterze problemów i kwestii społecznych, którym przeciwdziała praca socjalna oraz resocjalizacja. [OW_PS_U1.] |
KN3_U01 [3/5] |
Student ma elementarną wiedzę o przedmiocie polityki społecznej, zna jej umiejscowienie w systemie nauk oraz zna jej związki z pedagogiką. [OW_PS_W1.] |
KN3_W03 [2/5] |
Student ma elementarną wiedzę o genezie i historii polityki społecznej. Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucji społecznych, które odpowiedzialne są za realizacją polityki społecznej (podmioty polityki społecznej). Zna zasady i prawidła ich funkcjonowania oraz relacje jakie między nimi zachodzą. Student ma wiedzę na temat głównych modeli polityki społecznej. [OW_PS_W2.] |
KN3_W01 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [ET4 - ćwiczenia] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Ekspozycja [c01] Projekcja [c02] Prezentacja [c07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
OW_PS_KS1. |
wykład [ET4 wykład] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
egzamin |
OW_PS_KS1. |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |