Poradnictwo w pracy opiekuńczo-wychowawczej
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2024

Nazwa modułu: | Poradnictwo w pracy opiekuńczo-wychowawczej |
---|---|
Kod modułu: | ET3 |
Kod programu: | W3-S1PE19.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Poradnictwo w pracy opiekuńczo-wychowawczej jest modułem wprowadzającym w szczegółową wiedzę na temat form i zasad udzielania wsparcia uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Celem zajęć jest zapoznanie studentów z koncepcjami działań w zakresie poradnictwa, kierunków oraz form działań zapobiegających trudnościom w uczeniu się. Studenci w trakcie zajęć nabywają podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu projektowania programu z zakresu poradnictwa opiekuńczego oraz wychowawczego dla opiekunów oraz rodziców dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się.
Wszystkie efekty kształcenia zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów oraz pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie prezentacji oraz wymaganych zagadnień.
Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć w trakcie zajęć w kontakcie bezpośrednim z nauczycielami akademickimi, a także podczas pracy własnej studenta, obejmującej przygotowanie do form weryfikacji efektów uczenia się, wymagań określonych w module.
|
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Absolwent potrafi analizować podstawowe potrzeby dzieci oraz ich rodzin w zakresie poradnictwa opiekuńczo-wychowawczego. [U01] |
KN3_U01 [3/5] |
Absolwent potrafi projektować programy poradnictwa opiekuńczo-wychowawczego dla określonej grupy beneficjentów. [U02] |
KN3_U02 [2/5] |
Absolwent zna i rozumie cele i formy wsparcia pedagogicznego w zakresie poradnictwa opiekuńczo-wychowawczego. [W01] |
KN3_W05 [4/5] |
Absolwent zna i rozumie psychologiczno-pedagogiczne aspekty pedagogiki korekcyjnej i oddziaływań terapeutycznych
[W02] |
KN3_W05 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [01] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
U01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |