Trening umiejętności społecznych Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S1PE19.2024

Nazwa modułu: Trening umiejętności społecznych
Kod modułu: ER21
Kod programu: W3-S1PE19.2024
Semestr: semestr letni 2026/2027
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Celem zajęć będzie zrozumienie istoty i uwarunkowań procesu komunikacji, tworzenie klimatu sprzyjającego dobrej komunikacji i efektywnemu nauczaniu/uczeniu się oraz kształtowanie innych umiejętności społecznych przydatnych w pracy wychowawcy/nauczyciela. W trakcie zajęć będą realizowane następujące zagadnienia: • Znaczenie komunikacji w relacjach między ludźmi. • Teorie komunikacji. • Rodzaje komunikacji. • Aktywne słuchanie – zasady i techniki. • Przeszkody w komunikowaniu się i ich przezwyciężanie. • Analiza zachowań interpersonalnych (w tym asertywności). • Radzenie sobie w sytuacjach stresowych. • Twórcze rozwiązywanie problemów. • Rozwijanie umiejętności prezentacji. • Rozwijanie umiejętności negocjacji. • Dokonywanie samooceny. • Planowanie działań. • Rozwijanie umiejętności kierowania zespołem.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student potrafi analizować i stosować metody wspierające proces edukacji. [U01]
KN3_U07 [2/5]
Student potrafi analizować i stosować metody pracy nauczyciela, wychowawcy i pedagoga szkolnego. [U02]
KN3_U07 [2/5]
Student zna i rozumie metodykę w zakresie kształtowania umiejętności społecznych. [W01]
KN3_W14 [4/5]
Student zna i rozumie metodykę pracy nauczyciela, wychowawcy i pedagoga szkolnego. [W02]
KN3_W12 [3/5] KN3_W14 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [1] 30 Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie U01 U02 W01 W02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)